» مقالات » فن‌آوری‌هایی که شبکه‌‌ی هوشمند را قوی می‌کنند

فن‌آوری‌هایی که شبکه‌‌ی هوشمند را قوی می‌کنند

فن‌آوری‌هایی که شبکه‌‌ی هوشمند را قوی می‌کنند

معماری شبکه‌ی دیجیتالی (DNA) سیسکو برای مشتریان، نمونه‌ای از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مبتکرانه فراهم می‌کند تا عصر جدیدی از شبکه‌سازی را شروع کند. سیسکو مجموعه‌ای از سرویس‌ها و فن‌آوری‌های DNA را معرفی کرده که برای کار با یکدیگر به عنوان یک سیستم واحد طراحی شده‌اند و مشتریان را برای حرکت با سرعت دیجیتالی توانمند می‌کند:

مرکز DNA: داشبورد مدیریت متمرکز و هوشمند، برای تیم‌های فن‌آوری اطلاعات، یک رویکرد مبتنی بر پیش‌بینی فراهم کرده است که طراحی، ارائه، خطی مشی و اطمینان را توسعه می‌دهد. با دید کامل و تسلط به سابقه در سراسر شبکه، مرکز DNA به مدیران IT این امکان را می‌دهد تا مدیریت عملکرد شبکه را متمرکز کند.

دسترسی تعریف‌شده بر اساس نرم‌افزار (SD-Access): دسترسی تعریف‌شده بر اساس نرم‌افزار، از تطبیق خط مشی خودکار و قطعه‌بندی شبکه روی یک شبکه‌ی واحد استفاده می‌کند تا به طور قابل ملاحظه‌ای دسترسی شبکه برای کاربران، دستگاهها و اشیا را ساده کند. با خودکار کردن وظایف روزمره‌ای مانند پیکربندی، قانونگذاری و عیب‌یابی، SD-Access، به زمان کمی جهت تطبیق با شبکه نیاز دارد و این باعث می‌شود حل مسئله را از هفته‌ها و ماه‌ها به ساعت‌ها اصلاح ‌کند و به طور چشمگیری تأثیرات نقض امنیتی را کاهش ‌دهد. تحلیل اولیه با مشتریان آزمایشی میدانی و آزمایش‌های داخلی، کاهشی را در زمان قانونگذاری شبکه تا 67 درصد نشان داده است، حل مسئله تا 80 درصد بهبود یافته و تأثیر نقض امنیتی تا 48 درصد و صرفه جویی در اپکس (opex) تا 61 درصد کاهش یافته است.

پلتفرم داده‌های شبکه و اطمینان: این پلتفرم تحلیلی جدید قدرتمند، به طور مؤثری مقادیر وسیعی از داده‌ها را بر روی شبکه، طبقه‌بندی و مرتبط می‌کند و از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا داده‌ها را به تجزیه و تحلیل قابل پیش‌بینی، هوش تجاری و بینش‌های عملی ارائه شده از طریق سرویس قابل اطمینان مرکز  DNAتبدیل کند.

آنالیز ترافیک رمزنگاری‌شده: امروزه، تقریباً نیمی از حملات سایبری، در ترافیک رمزنگاری شده، مخفی هستند و این آمار در حال رشد است. با استفاده از هوش سایبری  Talosسیسکو و یادگیری ماشینی، برای آنالیز الگوهای ترافیک اَبَرداده، شبکه می‌تواند اثر انگشت تهدیدهای شناخته‌شده را حتی در ترافیک رمزنگاری شده بدون رمزگشایی آن و تأثیر بر حریم خصوصی اطلاعات، شناسایی کند. فقط سیسکو می‌تواند IT را توانمند کند تا تهدیدهای موجود در ترافیک رمزنگاری‌شده را با دقت 99 درصد و کمتر از یک صدم درصد مثبت خطا، تشخیص دهد. در نتیجه، شبکه‌ی جدید ،امنیت را با حفظ حریم خصوصی حفظ می‌کند.

نمونه‌ی سوئیچینگ Catalyst 9000: سیسکو خانواده‌ی جدیدی از سوئیچ‌ها را وارد بازار کرده است که از ابتدا برای واقعیت‌های جدید عصر دیجیتالی ساخته شده و بر اساس نیازهای تحرک‌پذیری، ابر، اینترنت اشیا و امنیت، متمرکز شده است. Catalyst 9000 سیسکو، امنیت بی نظیر، قابلیت برنامه‌نویسی و کارآیی بالا را با نوآوری در لایه‌های سخت‌افزار (ASIC) و نرم‌افزار (IOS XE) ارائه می‌دهد.

اشتراک نرم‌افزاری: سیسکو هم اکنون اشتراک نرم‌افزاری را بخش اساسی نمونه‌ی سوئیچینگ پرچمدارش می‌سازد. مشتری‌ها هنگام خرید خانواده‌ی جدید سوپیچ‌های Catalyst 9000، به ظرفیتهای نرم‌افزار DNA به وسیله‌ی اشتراک یا از طریق مجموعه‌های نرم‌افزاری قبلی Cisco ONE یا اجزای سفارشی مجزا، دسترسی خواهند داشت. نرم‌افزار Cisco ONE با امکان دسترسی در سراسر شبکه‌سازی سازمانی برای کسب و کارها، امکان دسترسی به نوآوری مداوم، قابلیت پیش‌بینی بودجه و روش سریع‌تر جهت دستیابی به فن‌آوری را فراهم می‌کند.

سرویس‌های DNA: سیسکو در راستای کمک به مشتریان، جهت پذیرفتن شبکه‌سازی هوشمند با سرعت و اعتماد به نفس، نمونه‌ی جدیدی از خدمات را ایجاد کرده است که تجارب ثابت شده، بهترین روش‌ها و ابزارهای مبتکرانه را به کار می‌گیرد. آیا مشتریان در جستجوی تغییر اساسی در شبکه‌ی خودشان هستند یا امنیت جدید و ظرفیتهای اتوماسیون را در داخل شبکه‌ی فعلی‌شان ترکیب می‌کنند؟ سیسکو خدماتی همچون چرخه‌ی حیاتی جامع مشاوره، بهینه‌سازی، و خدمات فن‌آوری دارد تا به مشتریان در سفرهای دیجیتالیشان کمک کند. شرکای سیسکو  همچنین می‌توانند این خدمات را مجدداً بفروشند و یا روش‌های شبکه‌سازی جدیدی ایجاد کنند که نرم‌افزار، امنیت، اتوماسیون و آنالیز را برای مشتریانشان یکپارچه نمایند.

مرکز توسعه‌: سیسکو یک مرکز توسعه‌ی جدید DevNet DNA، با منابع فراهم کرده است تا به توسعه‌دهنده‌ها و متخصصان دنیای IT کمک کند نرم‌افزارهای مبتنی بر شبکه‌ ایجاد کنند و  آنها را در میان سیستم‌های فن‌آوری اطلاعات و گردش کارهای خودشان ترکیب کنند. این مرکز، شامل ترفندهای یادگیری جدید، نرم‌افزارهای سندباکس و منابع پشتیبانی توسعه‌دهنده‌ها برای استفاده‌ در نرم‌افزارهای کاربردی و مهارتهای ساختاری است.