» اخبار » سیسکو، سفر ابر چندگانه (Multicloud) را با نوآوری‌های پلتفرم HyperFlex شتاب می‌دهد.

سیسکو از نوآوری‌های پلتفرم برای Cisco® HyperFlex™ با نسخه‌ی 3.0 نرم‌افزاری خبر داد که کارآیی و سادگی را برای هر اپلیکیشنی، در هر ابری و در هر مقیاسی، فراهم می‌کند.

سیسکو، سفر ابر چندگانه (Multicloud) را با نوآوری‌های پلتفرم HyperFlex شتاب می‌دهد.

چهارشنبه 11 بهمن ماه 1396 10064

سیسکو از نوآوری‌های پلتفرم برای Cisco® HyperFlex با نسخه‌ی نرم‌افزاری 3.0 خبر داد که کارآیی و سادگی را برای هر اپلیکیشنی، در هر ابری و در هر مقیاسی، فراهم می‌کند. این پیشرفت‌ها، شامل پشتیبانی‌ از Microsoft Hyper-V، stretched clusterها، containerها و سرویس‌های جدید ابری چندگانه است که در آن، نرم‌افزارها می‌توانند در هر ابری قرار گیرند و نظارت یا مدیریت شوند. نتیجه، پلتفرمی است که به طور منحصر به فرد، امکان توسعه و گسترش برنامه‌های کاربردی سنتی و اپلیکیشن‌های مبتنی بر ابر را در یک پلتفرم متداول hyperconvergence فراهم می‌کند.

(stretched cluster: یک مدل گسترده است که در آن دو یا چند سرور میزبان مجازی، بخشی از یک cluster منطقی هستند، اما در مکان‌های مختلف جغرافیایی قرار دارند.)

(container: یک محیط مجازی runtime است که در روی هسته‌ی یک سیستم عامل (OS) منفرد اجرا می‌شود و سیستم عامل را به جای سخت‌افزار لایه‌ی پایین‌دستی اجرا می‌کند.)

(hyperconvergence: یک چارچوب (framework) در فن‌آوری اطلاعات است که ذخیره‌سازی، رایانش و شبکه‌بندی را برای کاهش پیچیدگی و مقیاس‌پذیری مرکز داده، به یک سیستم واحد تبدیل می‌کند.)

Cisco HyperFlex: قدرتی برای ساده‌سازی بیشتر

سایر راهکارهای hyperconvergence در ایفای این نقش حیاتی که شبکه‌سازی و سیستم‌های توزیع‌شده‌ی فایل در کارآیی و مقیاس‌پذیری سرورهای cluster شده بازی می‌کنند، کوتاهی می‌کنند. سیسکو، hyperconvergence با یک رویکرد end-to-end كه فن‌آوری شبكه‌سازی و سرور با كارآیی بالا با یک سیستم فایل هدفمند را مهندسی می‌كند، را دوباره تعریف می‌کند. حاصل، عملكرد پيشرو در صنعتی است که مشتریان را قادر می‌سازد تا از یک مجموعه‌ی گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی، از جمله پایگاه داده‌ها و ERPها به صورت مؤثر پشتیبانی کنند.

Edivaldo Rocha مدير پروژه‌ی CorpFlex می‌گوید: رویکرد HyperFlex می‌تواند با فراهم نمودن سريع محیط، هزینه‌های پایین‌تر و مدیریت مؤثرتر، موجب عملکرد بهتر در پایگاه‌ داده‌هایMicrosoft SQL  و Oracle و اپلیکیشن‌های مهم شود.

 معماری آخرین نسخه‌ی HyperFlex بسیار عالی است و فرصتی را جهت ساده‌سازی بیشتر، برای مشتریان، مهیا می‌سازد. Liz Centoni، معاون ارشد و مدیر کل گروه تولید سیستم‌های رایانش سیسکو، می‌گوید: مشتریان به ما می‌گویند که آن‌ها به ساده‌سازی عملیات، مقیاس‌پذیری بی‌دردسر و توانایی در جهت سرویس‌دهی به نیازهای منحصر به فرد هر یک از برنامه‌های کاربردی خود نیاز دارند. وی افزود: پلتفرم جدید هایپرفلکس، ما را ملزم و متعهد به ساده‌سازی مداوم و بهبود عملیات مراكز داده و کمک به رشد سازمان‌ها در یک جهان چند ابری می‌کند.

اجرای هر اپلیکیشنی

نسخه‌ی 3.0 نرم‌افزار هایپرفلکس، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برای اداره‌ی بارهای مبتنی بر ابر داشته است:

  • پشتیبانی از چندين hypervisor. هایپرفلکس علاوه بر VMware ESXi، پشتيبانی ازhypervisor  برای Microsoft Hyper–V را نيز اضافه كرده است.
  • پشتیبانی از Container. پیشرفت‌های پلتفرم داده شامل یک درایور FlexVolume است که می‌تواند به ذخیره‌سازی مداوم در Kubernetes که به وسیله‌ی کانتینرها مدیریت می‌شود بپردازد و سبب توسعه و استقرار اپلیکیشن‌های مبتنی بر ابر در هایپرفلکس شود.
  • اعتبارسنجی برنامه‌های سازمانی. هایپرفلکس برای طیف وسیعی از بارهای کاری با پروفایل‌سازی بارکاری و ابزارهای اندازه‌گیری موجود جهت پشتیبانی از پروژه‌های مهاجرت نرم‌افزاری آماده است. علاوه بر طراحی و راهنمایی‌های استقرار برای زیرساخت سرور مجازی (VSI) و زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI)، راهنمایی‌های طرح سیسکو هم اکنون برای پایگاه‌ داده‌های مهم، اپلیکیشن‌های تحلیلی و ERP، از جمله Oracle، SQL، SAP و Splunk، موجود است.

 روی هر ابری

امروزه سازمان‌ها مستلزم تحرک‌پذيری بار کاری و نرم‌افزار نظارت بر ابرهای عمومی و خصوصی هستند. HyperFlex  پلتفرمی برای آغاز دوران چند ابری است که سرویس‌های جدید را از طریق نرم‌افزار چند ابری سیسکو ادغام می‌کند:

  • نظارت بر عملکرد نرم‌افزار. AppDynamics و هایپرفلکس می‌توانند بر عملکرد اپلیکیشن‌های ترکیبی که روی هایپرفلکس در ميان ابرهای چندگانه اجرا می‌شوند نظارت کنند.
  • استقرار اپلیکیشن. مدیریت بهینه‌سازی بار کاری سیسکو (CWOM) برایHyperFlex ، با تحلیل خودکار و جاگذاری بار كاری به مشتریان کمک می کند.
  • مديريت ابر. در سال گذشته معرفی شده، CloudCenter برای HyperFlex باعث می‌شود مدیریت عمر مفید Workload در یک تا چند ابر خصوصی و عمومی انجام شود.
  • ابر خصوصی. CloudCenter در هایپرفلکس، استقرار و مدیریت ماشين‌های مجازی، containerها و اپلیکیشن‌ها را ساده‌سازی می‌کند و آن را برای توسعه‌دهندگان و مدیران شبكه، جهت استفاده از ابرهای خصوصی آسان می‌کند.

در هر مقیاسی

تنها سیسکو مشتریان را قادر می‌سازد تا به بارهای كاری (WorkLoad) در حال رشد سريع، با انعطاف‌پذیری كامل، نیرو ببخشد، در حالی که از رسیدن به مدیریت سیستم‌های مبتنی بر ابر لذت می‌برند.

  • مقیاس‌پذیری بیشتر و انعطاف‌پذیری دائم. با پشتيبانی مشتریان با استفاده از تراكم بيشتر ماشین مجازی، اکنون clusterهای هایپرفلکس، تا 64 گره با خاصیت انعطاف‌پذیری از طریق مناطق دسترسی به طور کامل خودکار، مقیاس‌بندی می‌شوند.
  •  clusterها را در سراسر مراکز داده گسترش دهید. برای اطمینان از حفاظت از داده‌ها و نیاز زياد به دسترس بودن، HyperFlex هم اکنون می‌تواند به صورت stretch clusterها برای گسترده شدن و دسترس‌پذیری بالا پیکربندی شود.
  • مدیریت مبتنی بر ابر در مراکز داده. بینش سیسکو اكنون از سیاست استقرار ابر هایپرفلکس حمايت می‌كند و اين سبب گسترش مدیریت در همه‌ی مكان‌های دور می‌شود.

اپلیکیشن‌ها، در قلب تحول دیجیتال قرار  دارند. چشم انداز در حال تغییر نرم‌افزارها درخواست حمایت از بارهای کاری خودکار و قدیمی و نیز معماری میکروسرویس‌هاي توزيع‌شده دارد. به علاوه، توانایی در اجرای یک ابر چندگانه به سرعت به نياز یک مرکز داده تبديل می‌شود. طبق ارزیابی IDC در جولای 2017 در CloudView Survey، 85 درصد از مخاطبین از ابر عمومی استفاده و یا آن را ارزیابی كرده‌اند، در حالی که در میان کاربران ابر مرسوم، 87 درصد از آنها مراحلی را در جهت یک راهبرد ابر ترکیبی اتخاذ می‌کنند و 94 درصد از کاربران از ابرهای چندگانه استفاده می‌کنند.