» اخبار » شبکه‌سازی شرکت آوایا،Hyper-Segmentation را در پروژه‌ي OpenStack توسعه داد.

پلاگین ساده امکان ایجاد شبكه‌ي اساسي براي آوايا از مرکز داده به دسکتاپ را فراهم می‌کند.

شبکه‌سازی شرکت آوایا،Hyper-Segmentation را در پروژه‌ي OpenStack توسعه داد.

پنجشنبه 18 خرداد ماه 1396 3963

پلاگین ساده امکان ایجاد شبكه‌ي اساسي براي آوايا از مرکز داده به دسکتاپ را فراهم می‌کند.

شرکت آوایا اعلام کرد موفق شده است قابلیتهاي Hyper-Segmentation شبکه‌سازی فابریک خودش را به OpenStack گسترش دهد.

اوپن استك (OpenStack) یک پلتفرم نرم‌افزاری متن‌باز برای رایانش ابری است که توسط Rackspace و ناسا در جولای ۲۰۱۰ طرح‌ریزی شد. هم اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت از جمله  آي بي ام، فوجیتسو، اوراکل، یاهو، سیتریکس، دل، اي ام دي، اینتل، كنونیکال، سوزه، اچ پي، سیسکو سیستمز و ... به این پروژه پیوسته‌اند. OpenStack یک پروژه‌ي رایانش ابری است که به تجهیز بستری متن‌باز و قابل دسترس در همه جا برای ابرهای شخصی و عمومی کمک می‌کند. این پروژه توسط OpenStack Foundation مدیریت می‌شود که یک بنیاد غیر انتفاعی است که در سپتامبر 2012 تأسیس شده است.[1]

ترکیب Fabric Connect آوايا و پروژه‌ي فرعی شبكه‌سازي OpenStack ، نئوترون (Neutron) نامیده شد که به یک پلاگین ساده متکی است و امنیت را بهبود می‌دهد و امکان ایجاد شبکه‌های مجازی از مرکز داده به دسکتاپ را سهولت می‌بخشد.

OpenStack یک پروژه‌ي باز صنعتی، با هدف مراکز داده‌ است که مانند یک سرویس ابر، برای سازمان خودشان عمل می‌کند. سازمان‌ها، همچنان به هماهنگي با پلتفرم نرم‌افزاري  OpenStackبه عنوان ابزاری برای ساده‌سازي ميان محاسبات مجازي، ذخیره‌سازی و  منابع شبکه‌سازی جهت اجراي بهترين نسل از شبكه‌ها ادامه مي‌دهند.

تقاضاهای فزاینده در مرز شبکه باعث شده است مراکز داده‌ي سازمان‌هاي سنتی به Everywhere Data Centers تبدیل شوند، گرچه، قابلیت گسترش شبکه های مجازی از هسته به دسکتاپ مستلزم پیکربندی سخت و افزایش پیچیدگی است.

  Avaya Fabric Connect  پیکربندی از هسته به مرز را از طریق اتوماسیون تسهیل می‌کند و امنیت را با hyper-segmentation  افزایش می‌دهد - LANهای مجزا و امن برای ترافیک شبکه‌ای که تأثیرات احتمالی حملات سایبری و دسترسیهای غير مجاز را کاهش می‌دهد.

در همکاری مشترک با شركت Mirantis، شرکتی که متخصص در ساخت و مدیریت زیرساختهای ابری خصوصی با به کارگیری پلاگین جدید OpenStack - با نام ML2 – است، با سهل‌الوصول بودن Avaya Fabric Connect توانسته است اتوماسیون را جانشین پیچیدگی کند. در نتیجه، قابلیت های امن hyper-segmentation برنامه‌ي Fabric Connect آوايا از طریق OpenStack توسعه یافته است و نگرانی درباره‌ي مشکلات مرزی معمول از جمله onboarding و حملات سایبری کاهش یافته است.

پلاگین ML2 به زودي در اختیار جامعه‌ي متن‌باز قرار خواهد گرفت و بلافاصله در زمینه‌ي اجرایی کردن پروژه‌ي OpenStack استاندارد، اقداماتی صورت خواهد گرفت.

[1]: https://en.wikipedia.org/wiki/OpenStack