» اخبار » شرکتهای HPE و ارتباطات Tata، اولین مرکز فرمان مقیاس بزرگ LoRaWAN را می‌سازند.

از شهر فولادی تا شهر هوشمند

شرکتهای HPE و ارتباطات Tata، اولین مرکز فرمان مقیاس بزرگ LoRaWAN را می‌سازند.

سه شنبه 30 خرداد ماه 1396 5724

شرکتهای HPE و ارتباطات Tata، اولین مرکز فرمان مقیاس بزرگ LoRaWAN را می‌سازند.

شرکت HPE و شركت ارتباطات Tata،کمتر از سه ماه پیش، در کنگره‌ی جهانی موبایل اعلام کردند یک رابطه‌ی جدید، گسترش بزرگترین شبکه‌ی جهانی LoRa را میسر کرده که در آغاز، بیش از 400 میلیون نفر را هدف قرار داده است. سه ماه، مدت زمان طولانی در دنیای اینترنت اشیا (IoT) برای Hewlett Packard Enterprise و Communications Tata می‌باشد. دير يا زود، این دو شرکت، مشغول ایجاد «اولین بَعدی» جهان هستند. این بار بر روی "فرمان و کنترل" متمرکز شده‌اند. HPE و ارتباطات Tata، اولین مدیریت شهری یکپارچه‌ی مبتنی بر LoRaWAN را در شهر جمشدپور هند اجرا کرده‌اند. یک شهر فولادی را در نظر بگیرید و واقعاً آن را به یکی از اولین شهرهای هوشمند تبدیل کنید.

بیایید با LoRaWAN آغاز کنیم

LoRaWAN یک شبکه‌ی WAN با توان پایین است که مختص دستگاههای باتری‌دار بی سیم IoT می‌باشد که الزامات کلیدی IoT مانند ارتباط امن دو طرفه، تحرک‌پذیری و خدمات محلی را هدف گرفته است.  LoRaWAN به عنوان استانداردی برای اتصال دستگاهها و سنسورهای اینترنت اشیای LPWAN به کار می‌رود و گزینه‌های اتصالی دیگر مانند LTE و Wi-Fi و غیره را کامل می‌کند.

اجرای LoRaWAN

در فوریه‌ی گذشته درکنگره‌ی جهانی موبایل، اعلام شد که Tata Communications پلتفرم جهانی اینترنت اشیای HPE را برگزید تا به اتصال دستگاهها، نرم‌افزارها و سایر راه‌حل‌های IoT بر روی شبکه‌ی LoRa در ساختمانهای هوشمند، فضای باز، خدمات رفاهی، مدیریت ناوگان، امنیت و خدمات مراقبتهای بهداشتی در بیش از 2000 جامعه کمک کند. Tata با همکاری با JUSCO، برای توسعه‌ی اولین مرکز فرمان شهر هوشمند مبتنی بر استانداردهای LoRaWAN در شهر جمشدپور (Jamshedpur) هند در حال فعالیت است.

 مرکز فرمان شهر هوشمند چیست؟

اساساً، شرکت خدمات رفاهی جمشدپور (Jamshedpur Utility Services Company-JUSCO) طیف متنوعی از سنسورهای میدانی، gatewayها و دستگاهها را جمع‌آوری می‌کند و منابع داده‌های چندگانه را ترکیب می‌کند تا به صورت یکپارچه توسط JUSCO مدیریت شوند. بیش از 100،000 حسگر و gateway استفاده خواهد شد تا 15 راه‌حل زیر ساختی از جمله چراغهای خیابانی، خدمات رفاهی و پارکینگ‌مترها را دیجیتالی کنند که همه بتوانند با پلتفرم UIoT اچ پی مدیریت شوند.

علاوه بر توسعه‌ی قابلیتهای اساسی کاربردی، همه‌ی این اطلاعات جدید در یک مرکز (مرکز فرمان شهر هوشمند) جمع‌آوری می‌شود و به JUSCO این امکان را خواهد داد تا به راحتی خدمات جدید را مدیریت و  نگهداری کند و از آنها کسب درآمد کند. هدف این است تا مصرف انرژی شهر کاهش داده شود و کارآیی مدیریت پسماندها افزایش یابد و مناطق ساختمانی مسکونی امن‌تر شوند. هم اکنون در جمشدپور کار در حال انجام است و تا 12 الی 18 ماه دیگر ادامه خواهد یافت تا تمام دستگاههای ضروری و سنسورها به پلتفرم HPE UIoT متصل شوند.