» اخبار » آوایا به شركتها کمک می‌کند تا امنیت در مجموعه‌ی ارتباطات را تقويت کنند

كمك آوايا برای تقويت امنيت شبكه‌های ارتباطات سازمانی

آوایا به شركتها کمک می‌کند تا امنیت در مجموعه‌ی ارتباطات را تقويت کنند

جمعه 2 تیر ماه 1396 6113

با تعداد زياد حملات سایبری که به سرعت در حال افزایش است، آوایا اعلام کرد تلاشهای بی‌وقفه در حال انجام است تا به کسب و کارها کمک کند تا جلوتر از خطرات احتمالی که می‌توانند مشتریان، عملکردها و داده‌ها را تهدید کنند، حرکت کنند. در یک سری از پیشرفتهایی که از خدمات حرفه ای به فن‌آوری‌های هسته‌ای تا خدمات مدیریت‌شده، گسترده می‌شود، رویکرد جامع شرکت آوایا  کمک به سازمانهای بخش خصوصی و عمومی است تا ریسک را کاهش داده و شکافهایی را که ممکن است به دلیل پیچیدگی، خطای  انسانی و منابع محدود وجود داشته باشند، خاتمه دهد.

در حالی كه حملات، خصمانه‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، دزدان سایبری، گنجینه‌ی نقاط دسترسی در روند تحولات دیجیتالی امروزی، اينترنت اشيا، داده‌های بزرگ و ارتباطات فوق‌العاده را پیدا می‌کنند. پیش‌بینی برای هزینه‌های خسارت جرايم سایبری (سالانه 6 تریلیون دلار تا 2021) همراه با کمبود نیروی کار امنیت سایبری، باعث می‌شود کسب و کارهای زیادی به دنبال روشهای هوشمند، جهت تضمین امنیت داراییهایشان باشند. اين موضوع مهمی است که ارتباطات سازمانی یکی از اهداف اولیه‌ی هکرهاست که در جستجوی ره‌اندازی حملات یا تونل زدن به مناطق حساس هستند. همانگونه که تعداد پلتفرمهای ارتباطاتی، نرم‌افزارها و دستگاههای به کار رفته در فرآيندهای كسب و كار، افزایش پیدا می‌کند، افزايش ريسك و پیچیدگی باعث می‌شود نظارت و دفاع از همه‌ی نقاط ورودی، بینهایت چالش آور شود.

با قرار دادن ویژگیهای امنیتی در درون زیرساخت هسته، پلتفرمها و نرم‌افزارها ابزارهای خودکار را توسعه داده‌اند و اين به شناسایی و نظارت بر مناطق احتمالی خطر کمک می‌کند و خدمات حرفه‌ای متمرکز و مدیریت‌شده را ارائه می‌دهد که همه بخشی از تلاشهای بی‌وقفه‌ی آوایا جهت حفظ  مشتریان و امنیت آنها است. پیشرفتهای اخیر شامل موارد زیر است:

 - اتوماسیون بازرسی امنیت مبتنی بر پلتفرم: يك سرویس جدید و خودکار كه از طريق Avaya Security Assurance Services، در دسترس است، امنیت را افزایش می‌دهد در حالیکه تلاش دستی جهت جمع‌آوری اطلاعات مبتني بر پلتفرم را کاهش می‌دهد و اين بر روی 140 استاندارد پایه و 100 کنترل مختص راه‌حلها برای هر پلتفرم راه‌اندازی شده است. اين سرويس می‌تواند در هر دو حالت خدمات اشتراکی یا  خدمات یک بار مصرف در دسترس باشد، ابزارها می‌توانند مسائل فنی، عملیاتی و پیکربندی، مشکلات سازگاری و خطاها را شناسایی کنند و می‌توانند قابلیت دسترسی سیستم را تحت تأثیر بگذارند.

- تعبیه‌ی امنيت لایه‌ی كاربردی (application layer): رمزگذاری، احراز هویت کاربر و دسترسی از راه دور، ايمن‌سازی فایل، ضبط و گزارش رویداد، همه در ارتباطات هسته‌ی سازمانی آوایا تقویت شده است. آوایا امنیت داراي رتبه‌ی نظامی ایالات متحده را در لايه‌ی كاربردی، تعبیه کرده است که الزامات NIST FIPS 140-2 و DoD/DISA STIGs و الزامات UCR را برآورده می‌کند و همچنین احتمال ریسک برای سازمانهای فعال در زمینه‌های مالی، مراقبت سلامتی، صنایع عمودی خرده و سایر بخشهای دولتی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ظرفیت بالا، ايمن‌سازی چند لایه و سایر پیشرفتها در فن‌آوری session border controller آوایا، راه‌حل بسیار امن end-to-end و کامل برای مشتریان فراهم می‌کند.

 - فن‌آوری hyper-segmentation شبكه‌ی آوايا باعث خنثي شدن حملات هکرها: رویکرد سه‌گانه‌ی منحصر بفرد آوایا در شبکه‌سازی برای امن کردن مرزهای مبهم سازمانها، از hyper-segmentation، نقاط مخفی شبكه‌های محلی (native stealth) و خاصيت ارتجاعی اتوماتیک (automatic elasticity) برای خنثی‌سازی حملات هکرها استفاده می‌کند. hyper-segmentation بن‌بستهایی را ایجاد می‌کند که اگر بخشی از شبکه مورد حمله قرار بگیرد، از دسترسی کنترل نشده به سایر بخشهای شبکه جلوگیری می کند. علاوه بر این، سیستم عامل تازه معرفی‌شده‌ی Avaya Pivot، چالشهای کلیدی محاسبات توزیع‌شده را موردخطاب قرار می‌دهد و به ساختار و نظارت بیشتر کمک می‌کند در حالیکه ریسک و پیچیدگی را کاهش می‌دهد.

- خدمات مدیریت‌شده‌ی امن برای برون‌سپاری مرکز تماس: یک ابر ارتباطات يكپارچه‌ی چند منظوره که مطابق الزامات امنیت دولت ایالات متحده ساخته شده است امروزه در اختیار مشتریان سازمانی ایالات متحده و همچنین دولت قرار دارد. سرویس Avaya Secure Delivery Private Cloud کنترلهای امنیتی مستند و اجرایی برای سخت‌افزار، نرم‌افزار، مراكز عملياتی شبكه (NOCها)، مراکز عملیاتی امنیت (SOCها)، پشتیبانی نرم‌افزارها و پرسنل فن‌آوری اطلاعات  ایجاد می‌کند.