» اخبار » معرفی نسل جدید شبکه ها توسط سیسکو

سیسکو، شبکه‌های یاد گیرنده، سازگار شونده و تکامل یابنده را معرفی کرد.

معرفی نسل جدید شبکه ها توسط سیسکو

شنبه 10 تیر ماه 1396 5668

شبکه‌ی هوشمند جدید سیسکو می‌تواند آينده را پيش‌بینی كند، تهدیدهای امنیتی را با رمزنگاری کاهش دهد و با مرور زمان با ایجاد فرصتها یاد بگیرد.

سیسکو از راه‌حلهای شبکه‌سازی مبتنی بر پيش‌بینی آينده (intent-based networking) که یکی از مهمترین موفقیتها در شبکه‌سازی سازمانی است، پرده‌برداری کرد. این ابداع، اوج دیدگاه سیسکو در ایجاد یک سیستم هوشمند است که اقدامات را پیش‌بینی می‌کند، تهدیدهای امنیتی را در مسیر، متوقف می‌کند و به تکامل و فراگیری ادامه می‌دهد. این راه‌حل، به کسب و کارها کمک خواهد کرد تا فرصتهای جدیدی را ایجاد کنند و چالشهای حل‌نشدنی گذشته در عصر افزایش ارتباطات و فن‌آوری توزیع شده را حل و فصل کنند. این شبکه‌ی جدید، نتیجه‌ی سالها تحقیق و توسعه، توسط سیسکو است تا شبکه‌سازی را برای عصری که مهندسین شبکه، صدها دستگاه را مدیریت می‌کنند و انتظار می‌رود تا سال 2020 به 1 میلیون برسد، دوباره اختراع کند.

چاک رابینز، مدیر اجرایی سیسکو، گفت: شبکه برای موفقیت کسب و کارها هرگز خیلی حیاتی نبوده است، اما هرگز تحت فشار زیادی هم نبوده است. با ساختن یک شبکه‌ی هوشمندتر، ما یک پلتفرم هوشمندی را با امنیت بی نظیر برای امروز و برای آینده ایجاد می‌کنیم که کسب و کارها را به جلو سوق می‌دهد و فرصتهای جدیدی را برای افراد و سازمانها در هر جایی ایجاد می‌کند.

شرکتهای امروزی، شبکه‌هایشان را از طریق فرآیندهای فن‌آوری اطلاعات سنتی مدیریت می‌کنند که در عصر جدید، پایدار نیست. رویکرد سیسکو، یک سیستم هوشمند ایجاد کرده است که به طور مستمر یاد می‌گیرد، سازگار می‌شود، خودکار عمل می‌کند و پشتیبانی می‌کند تا عملیات شبکه را بهینه‌سازی کرده و از  تهدیدهای در حال تکامل امروزی دفاع کند.

دیوید جکلر، نایب رئیس ارشد و مدیر کل شبکه‌سازی و امنیت سیسکو می‌گوید: تجزیه و تحلیل ترافیک رمزگذاری‌شده‌ی سیسکو، چالش امنیتی در شبکه‌ای که قبلاً فکر می‌کردند، حل نشدنی است را برطرف می‌کند. ETA از هوش سایبری Talos سیسکو استفاده می کند تا اثر حملات شناخته‌شده را حتی در ترافیک رمزگذاری‌شده شناسایی کند و این کار امنیتی با حفظ حریم خصوصی تضمین می‌شود.

با توجه به اینکه بیشتر ترافیک اینترنتی جهان بر روی شبکه‌های سیسکو راه‌اندازی شده است، شرکت از این موقعیت بی‌نظیر خودش برای جمع‌آوری و آنالیز اطلاعات بسیار ارزشمند استفاده کرده تا با ارائه‌ی فن‌آوری اطلاعاتی با بینش برای کشف ناهنجاریها و پیش‌بینی مسائل در زمان واقعی، بدون بر هم زدن حریم خصوصی اقدام کند.

سیسکو با خودکار کردن لبه‌ی شبکه (edge of the network) و تعبیه‌ی یادگیری و تجزیه و تحلیل ماشینی در سطح پایه، به فن‌آوری اطلاعات این امکان را  می‌دهد تا بر روی نیازهای تجاری استراتژیک متمرکز شود.

در حال حاضر، 75 سازمان و تشکیلات برتر جهانی، آزمایشهای میدانی اولیه را با این راه‌حلهای شبکه‌سازی نسل بعدی، ازجمله DB Systel GmbH، دانشگاه علوم کاربردی Jude، ناسا، شرکت Royal Caribbean Cruises، Scentsy، UZ Leuven and Wipro انجام می‌دهند.

مطلع از سابقه (context) و تقویت‌شده با پيش‌بینی (intetnt):

با این رویکرد جدید، سیسکو در حال تغییر اساسی شبکه‌سازی با سخت‌افزار فرضی و پیشرفته‌ترین نرم‌افزار است. این تغییر از شبکه‌سازی با محوریت سخت‌افزاری به شبکه‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار، مشتریان را قادر خواهد ساخت تا یک جهش کوانتومی در سرعت، بهره‌وری و کارآئی را تجربه کنند. این شبکه‌ی هوشمند یک پلتفرم بسیار امن و هوشمند است که با پيش‌بینی قدرتنمد شده و  از سابقه آگاه است.

پيش‌بينی آينده (intent): شبکه‌سازی مبتنی بر پیش بینی، به فن‌آوری اطلاعات این امکان را می‌دهد تا از فرآیندهای سنتی خسته کننده به سوی خودکار کردن پیش بینی، پیش روند و مدیریت میلیونها دستگاه را در عرض چند دقیقه ممکن سازند. یک توسعه‌ی حیاتی برای کمک به سازمانها تا فن‌آوری در حال گسترش امروزی را هدایت کنند.

سابقه (context): درک داده‌ها در سابقه، همان چیزی است که به شبکه این امکان را می‌دهد تا بینشهای جدیدی را ایجاد کند. فقط داده‌ها نیستند که مهم هستند بلکه سابقه است که آن را احاطه کرده است (چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چه مکانی و چگونه). شبکه‌ی هوشمند تمام این موارد را درک می‌کند و موجب امنیت بهتر، تجارب سفارشی‌شده‌ی بیشتر و عملکردهای سریعتر می‌شود.

هوشمندی (intuition): شبکه‌ی جدید، یادگیری ماشینی در مقیاس را فراهم می‌کند. سیسکو از داده‌های وسیعی که از شبکه‌هایش در سراسر جهان جاری می‌شود و با استفاده از یادگیری ماشینی که در داخل آن قرار دارد و آزاد کردن داده‌ها جهت دستیابی به بینشهای عملی و قابل پیش‌بینی استفاده می‌کند.

اطلاعات تکمیلی