» اخبار » Hewlett Packard Enterprise از پلتفرم سرور Gen10 رونمایی کرد.

رونمايی HPE از سرورهای Gen10

Hewlett Packard Enterprise از پلتفرم سرور Gen10 رونمایی کرد.

شنبه 14 مرداد ماه 1396 5948

طبق اعلام نظر شرکت، اين سرور، آخرین فن‌آوری‌های ذخیره‌سازی و حافظه را ترکیب کرده است. نایب رئیس شرکت HPE، تیم پیترز بیان می‌کند: ما این فن‌آوری را در سری‌های  DL500، DL300 و DL100 فراهم خواهیم کرد، حين توسعه‌ی این محصولات، حتی مجموعه‌ی DL10 را نيز گسترش خواهیم داد. ما اين فن‌آوری را روی محصولاتی كه تحويل می‌دهيم، ارائه خواهيم كرد. اين فن‌آوری همچنین روی پلتفرم  tower و نیز پلتفرم‌های Synergy ما و هر چیزی که از فن‌آوری  iLO يا Integrated Lights Out ما استفاده می‌کند، قابل توسعه است.

پیترز همچنین اظهار كرد سرورهای Gen10 ساخت HPE، یک جزء کلیدی از پلتفرم Genesis شركت HP برای شتابدهی به نرم‌افزارها و هوش تجاری خواهند بود. Genesis، سرعت، امنیت، سادگی و کنترل فراهم می‌كند. مشتریان در جستجوی نتایج تجاری هستند، اما آن‌ها به نرم‌افزارهایی مانند حافظه‌ی پايدار که تصمیم‌گیری می‌كنند و به مقادیر داده‌های بالا که به طور فزاینده‌ای با اهمیت محسوب می‌گردند، نیاز دارند. با ورود سرورهای Gen10، فن‌آوری‌های متعددی پدیدار شده‌اند و HPE امیدوار است به حفظ رهبری بازار سرور خودش، کمک كند.

اولین مورد اين فن‌آوری، حافظه‌ی پايدار جدید است. حافظه‌ی پايدار، عملکرد DRAM را با پايداری SSDهای قديمی ترکیب می‌کند. HPE با کمک حافظه‌ی پايدار، DRAM استاندارد را با فلش مموری NAND و يك ميكروکنترلر با یک باتری ترکیبی بر روی ماژولی که در شکاف حافظه‌ی استاندارد قرار دارد ترکیب می‌کند. بر خلاف اولین نسل حافظه‌ی پايدار که به عنوان 8GB NVDIMMs شناخته می‌شد، آخرین نسل که با سرورهای Gen10 شروع به کار خواهد کرد در ماژول‌های 16GB ارائه خواهد شد.

سرورهای Gen10 از انواع حافظه‌های آتی از جمله Intel 3X XPoint نیز پشتیبانی خواهند کرد. همچنين دستاورد جدید، تنظیم هوشمند سیستم است، فن‌آوری که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا كارآئی پردازشگرها را تنظيم کنند به جای اينكه هسته‌های اضافی پردازشگر را در پاسخ به الزامات عملکرد فزاینده از نرم‌افزارهایی که بر پایه‌ي هر هسته مجوز دارند، روشن كنند.

اين فن‌آوری بسیار جذاب خواهد بود. اما چیزی كه در مورد این محصول منحصر بفرد است اين است كه در اینجا دارای IP هستیم. HPE با Intel کار می‌کند تا قفل رجیسترها را باز کند و این امکان را می‌دهد که آن حالت پویا و کنترل را داشته باشد.

تنظیم هوشمند سیستم می‌تواند به خوبی جهت بی‌صدا كردن سرور به کار رود. در اين صورت می‌توان به طور پویا عملکرد را کاهش داد همانطور که ظرفیت کاری نرم‌افزار کمتر می‌شود برای اينكه لازم نیست همه‌ی نرم‌افزارها در بالاترین سطح عملکرد خود کار کنند. در نتيجه شما می‌توانید عملکرد را پایین بیاورید و در انرژی صرفه جویی کنید.

علاوه بر این، سرورهای Gen10 از ویژگی امنیت بالا به وسیله‌ی ASIC (مدار مجتمع مختص نرم‌افزار) طراحی شده توسط شرکت HPE برخوردار هستند كه توانایی بازیافت firmware و سیستم‌عامل بعد از تلاش برای حملات denial-of-service یا بروز کدهای خطرناک را دارند. در حالی که بسياری از مردم، امنیت را به عنوان یک ویژگی یا چیزی که در داخل تنظيمات پيشرفته قرار دارد، درنظر می‌گیرند، رویکرد HPE ساخت محافظ در برابر تهديدهای امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار است که ستون کلیدی نسل جدید تمام سرور ها است.

با انجام این کار، می‌توان در سطح سیلیکون (در مرحله‌ی ساخت نیمه‌هادی‌ها)، یک کلید عمومی تغییر ناپذیر یا هش‌شده که برای تأیید بلوك‌های اولیه‌ی کد به کار می‌رود، داشت. از آنجا كه اين کلید در داخل لايه‌‌ی سیلیکون و در کارخانه جاسازی شده است، از یکپارچگی زنجیره‌ی تأمین در تمام مسیر تا جایی که اولین بار، سیلیکون، ایجاد شده، برخوردار است و تضمین می‌کند كه هیچ فرصتی برای هك كردن firmware در هیچ  نقطه‌ای وجود نداشته باشد. اين كد به صورت دیجیتالی امضا شده و یک کد تأييد شده است که برای باز کردن آن بايد مراحلی از طریق دنباله‌ی بوت از سخت‌افزار در طول مسیر اجرای firmware تا سیستم عامل را طی كرد.

در مورد حملات بدافزاری یا حمله‌ی مستقیم به کد firmware كه در حال افزايش است، سرورهای Gen10 مشکل را احساس كرده و سپس برای بازيافت firmware برای بازگشت به حالت تأیید شده‌ی اولیه، به طور ایمن restart می‌کنند. این ظرفیت در سطح ورودی سرورهای Gen10 از طریق ارائه‌ی زیرساخت همگرای Synergy شرکت در دسترس خواهد بود.

مشتریان کسب و کارهای کوچک که سرورهای ايستاده می‌خرند، نیاز بیشتری به محافظت مدام از کسب و کارشان دارند تا سیستم‌هایشان را در صورت وقوع حمله یا برخی پیچیدگیها، ریبوت کنند و آن را به حالت اولیه خودش برگردانند و به کسب و کارشان ادامه دهند.

همچنین با کمک سرورهای جدید Gen10، کارآیی مدیریت و سادگی کاربرد بهبود می‌یابد. سرور جدید، توانایی انجام بروزرسانی‌های firmware و پچ‌ها در مقیاس بالا، را دارد و اين با فراهم نمودن یک رابط کاربری گرافیکی پیشرفته برای ساده‌سازی مدیریت با نرم‌افزارهای استاندارد صنعت، دسترسی آسان به اشکال‌زدایی سیستم و  گارانتی تأیید اعتبار آسان ايجاد شده است.

در راستای کمک به مدیریت سرورهای جدید Gen10، شرکت اچ پي همچنین محصول جدید HPE OneView 3.1 را روانه‌ی بازار کرده است تا بهتر بتواند از سرورهای Gen10 در زیرساخت‌های نرم‌افزار محور پشتیبانی کند.  HPE OneView 3.1 به سرورهای Gen10 کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌های ذخیره‌سازی ترکیبی سازندگان را فراهم کند و مدیریت firmware را توسعه دهد.