» مقالات » 8 مزيت کنفرانس ویدئويی

8 دليل برای نياز به كنفرانس ويدئويی

8 مزيت کنفرانس ویدئويی

8 مزيت کنفرانس ویدئويی 

1. با چندین شرکت کننده تماس تصویری داشته باشيد.

کنفرانس ویدئویی به شما این امکان را می‌دهد تا با چندین نفر از مکانهای دور، تعامل بصری داشته باشید. کنفرانس ویدئویی یک فن‌آوری است که به شما اجازه می‌دهد تا با همتايان خودتان در مکانهای مختلف جلسه برگزار کنید در حالیکه آنها را می‌بینید و با آنها بلادرنگ صحبت می‌کنید. کنفرانس ویدئویی از تماس تصویری ساده که طبیعتاً یک ارتباط تصویری یک به یک است متفاوت می‌باشد. مدتها پیش، تماس تصویری یا کنفرانس ويدئویی تجمل‌آمیز بود و به تجهیزات پیچیده و گران‌قیمت و تخصصی نیاز داشت. اما امروزه شما واقعاً آن را در جیب خود حمل می‌کنید. شما می‌توانید در جلسات کنفرانس ویدئویی  به وسیله‌ی گوشی هوشمند و موبایل به خوبی کامپیوتر خودتان با سخت‌افزار پایه و اتصال به اینترنت مناسب، شرکت و يا آن را میزبانی کنید. کنفرانس ویدئویی به دلیل ورود و توسعه‌ی VOIP خیلی متداول و قابل دسترس شده است. VOIP زیرساخت لايه‌ی IP اينترنت را برای ممکن ساختن ارتباط رایگان، تحت كنترل درآورده است. بسته‌های داده‌های ویدئویی همراه بسته‌های صدا و سایر انواع داده‌ها بر روی اینترنت منتقل می‌شوند که در این شرایط، ارتباط  تصویری و صوتی  رایگان می‌شود. بهتر است بدانيد که کنفرانس ویدئویی به پهنای باند بیشتری نسبت به یک تماس تصویری ساده نیاز دارد. تخمین رایج برای یک جلسه‌ی ویدئویی با کیفیت مناسب،  1 Mbps به ازای هر فرد خواهد بود. اگر کیفیت ویدئوی HD مهم است این پهنای باند، مقدار ناچیزی است. حالا هر كدام از شرکت‌کنندگان در جلسه، نيز به همان شرایط اتصال نیاز دارند، در غير اين صورت، امکان قطع ارتباط آنها وجود دارد و اين، احتمال از دست دادن بخش اعظم جلسه و تجربه‌ی گروهی ناموفق را بالا می‌برد.

2. بدون نیاز به سفر جلسه برگزار كنيد.

سفر برای دیدار افراد، مستلزم صرف هزینه و زمان است. فرض کنید شما باید یک جلسه‌ی مهم با افراد مختلف در مکانهای متفاوت در سطح جهان، با پراكندگي بيشتر و هزاران مایل دورتر برای شركتتان برپا کنید. برای اینکه آنها را دور میز جمع کنید باید به حاشیه‌های زیادی توجه کنید: هزینه‌های سفر، دسترسی به بلیط هواپیما، ویزا، حضور شرکت‌کنندگان در زمان برنامه‌ریزی شده، اسكان، غذا و غیره. با کنفرانس ویدئویی شما می‌توانید جلسه‌ای را در عرض یک ساعت با شرکت‌کنندگان از مکانهای دور در سراسر جهان برگزار کنید. آنها فقط به تجهیزات ضروری و الزاماتی که امروزه از ملزومات اساسی هستند نیاز دارند و باید در مقابل صفحه نمایش در زمان انتخاب شده حاضر باشند.

3. کارمندان سيارتان را متعهد كنيد.

اگر كارمندان شما سيار باشند، ممكن است نیروی کار شما در سطح شهر یا کشور پراکنده باشند. آنها با موبایلهای خودشان به پایگاه اصلي شركت متصل می‌شوند. شما می‌توانید این زیرساخت موجود موبایل را قدرتمند کنید تا بتوانید جلسات کنفرانس ویدئویی را با نیروی کارتان برگزار کنید. علاوه بر این، ماهیت ديداری کنفرانس ویدئویی حتی به شما اجازه می‌دهد تا فعالیتها و  محل کارمندان خودتان را کنترل کنید. شاید شما درباره‌ی وظایف آنها سخت گیر باشید یا درباره‌ی درستی و امانتداری آنها مشکوک باشید. آنها این نوع جلسه را دوست خواهند داشت زیرا به آنها اجازه می‌دهد زمان بیشتری را دور از محل كار باشند.

4. کنفرانس ویدئویی به  ارتباط از راه دور  کمک می‌کند.

کنفرانس ویدئویی همچنین یک ابزار ضروری در زمینه‌ی دورکاری يا ارتباط از راه دور است. اگر کسب و کار شما جدول زمانی نسبتاً آزادی دارد و کارمندان یا همکاران شما در خانه کار می‌کنند یک روش برای جلوگيری از عدم تعامل در میان نیروی کار و عدم آموزش به زيردستان یا عدم گزارش به بالاسری، کنفرانس ویدئویی است.

5. جلسات را مستقل از زمان ترتیب دهید.


  هم اکنون که برگزاری جلسات آنلاین خالی از موانع بزرگی همچون محدودیتها و هزینه‌های سفر است، پس به دفعات زیادی قابل انجام می‌باشند. شما هر روز یا حتی چندین بار در عرض یک روز می‌توانید افراد را در سراسر جهان ملاقات کنید. این موقعيت به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان همگام با سرعت جهانی پیش رود. در واقع، کسب و کارتان پیش می‌رود بدون اینکه شما تکانی بخورید و این خیلی سریع اتفاق می‌افتد. جلسات شما می‌تواند یک اطلاعیه‌ی خیلی کوتاه باشد، شرکت کننده‌ها دیگر بهانه‌ای برای مکان و سفر ندارند، آنها باید فقط خودشان وقت خالی داشته باشند. این بدان معناست که شما می‌توانید جلسات کنفرانس ویدیوئی را به سرعت برنامه‌ریزی کنید و تصمیم بگیرید بلافاصله یا در زمان دیگری اقدام کنید. همچنین  می‌توانید به سرعت  به هرکسی با برنامه‌ای فشرده جا باز کنید.

6. به مکالمات خود، جنبه‌ی انسانی ببخشید.


این نکته را در مقابل ارتباطات صوتی یا مکاتبات ایمیلی در نظر بگیرید. ویدئو حرکت تصاویر است که بیش از میلیونها برابر ارزش دارد. با نشان دادن خودتان و دیدن دیگران، شما می‌توانید با افسون‌گریهای زبان بدن کار کنید که در تجارت و فعالیتهای دیگری که مستلزم تعامل انسانی هستند بسیار مهم است. همچنین دیدن افرادی که در حال مکالمه با آنها هستید کاملاً ظاهر مکالمه را در رابطه‌ی کاری یا در رابطه‌‌ی شخصی تغییر می‌دهد.

7. اشیا را نشان دهيد.


دیدن، باور كردن است و نشان دادن، متقاعد كردن. با کمک کنفرانس ویدئويی، شما می‌توانید بر روی تخته بنویسید و آن را به هرکسی نشان دهید. شما می‌توانید شرح و نمایش آخرین محصولتان را ارائه دهید. شما می‌توانید یک شیء مصنوعی و دست‌ساز را امتحان کنید، می‌توانید کارمند جدید یا نامزدتان را معرفی کنید و پیراهن جدیدتان را نشان دهید. اغلب، می‌توانید اشیائی را که در حین سفر به جلسه در چمدانتان قابل حمل نیستند نشان دهید. کنفرانس ویدئويی به شما اجازه می‌دهد تا خانه، محوطه‌ی ساختمان، عجایب مکانتان و افراد اطرافتان و غیره را نمایش دهید.

8. آنلاین یادبگیرید و آموزش دهید.


دوره‌های زیادی ارائه می‌شوند و معلمان بسیاری تدریس می‌کنند اما اکثر آنها ممکن است خیلی دورتر از شما باشند. اگر شما معلم یا مربی باشید، مکان کسب شما ممکن است دورتر از جايی که هستید قرار بگیرد. ویدئو کنفرانس یک روش عالی کسب دانش و به اشتراک گذاری آن در ماورای موانع است. گرچه آموزش از طريق ويدئو كنفرانس، مانند ارائه‌ی فیزیکی نخواهد بود اما تعامل کافی وجود خواهد داشت. شما قادر خواهید بود از امکانات چند رسانه‌ای مانند وایت بردهای تعاملی و ابزارهای همکاری آنلاین بهره‌مند شوید. دوره‌ها ممکن است با حضور معلم و هریک از دانش آموزان مختلف در مکانهای متفاوت اتفاق بیفتد و یک جلسه کنفرانس ویدئويی واقعی را تشکیل دهند. متناوباً، معلم در یک مکان و کلاس در جای دیگر خواهد بود با دانش‌آموزانی که همه به یک صفحه‌ی نمایش نگاه می‌کنند.

محصولات ويدئو كنفرانس آوايا