» اخبار » HPE در مراکز داده، هوش مصنوعی به كار می‌گيرد

ذخیره‌‌سازی فلش (Flash storage )، مسیر را برای مراکز داده‌ی مستقل، هموار می‌كند.

HPE در مراکز داده، هوش مصنوعی به كار می‌گيرد

سه شنبه 1 اسفند ماه 1396 6667

(Flash storage: يا ذخیره‌سازی فلش، يك فن‌آوری ذخیره‌سازی داده‌ها بر اساس حافظه‌ی قابل برنامه‌ریزی الکتریکی با سرعت بالا است. اين فن‌آوری داده‌ها را در فلش می‌نویسد و عملیات تصادفی ورودی / خروجی در فلش انجام می‌دهد.)

شركت HPE اولین موتور پيشنهادی صنعت هوش مصنوعی ( AI ) را برای ساده‌سازی و کاهش کار حدسی (guesswork) در مدیریت زیر ساخت و بهبود قابلیت اطمینان اپلیکیشن، طراحی كرد. HPE InfoSight  - پلتفرم تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای نرم‌افزار - هوشمندی را به مراکز داده می‌رساند كه قابلیت آینده‌نگری و جلوگيری از بروز مشكلات زيربنایی قبل از وقوع را دارد. با استفاده از یادگیری ماشینی پیشرفته، قابلیت های جديد در HPE InfoSight، راه را به سوی یک مرکز داده‌ی خودکار هموار می‌کنند. HP همچنین اولین نسخه‌ی HPE InfoSight را برای HPE 3PAR منتشر کرد و وعده‌ی راه‌اندازی و گسترش یادگیری ماشینی در همه‌ی ذخیره‌سازها و سرورهای اچ پی را داد.

(guesswork: فرآیند ایجاد یک حدس و گمان، زمانی که تمام حقایق را نمی‌دانید.)

کسب و کارهای امروزی نمی‌توانند از عهده‌ی اختلال یا تأخیرهای اپلیکیشن‌های خود برآیند. اما پیچیدگی زیرساخت‌ها، موجب ايجاد "App–Data Gap" می‌شود كه بر کسب و کار تأثیر گذاشته و موجب هدر رفت زمان می‌شود. HPE برای كاهش این اختلالات و زمان از دست‌رفته، با استفاده از هوش مصنوعی و قابلیت‌های تحلیلی پيش‌گو بر روی HPE InfoSight كار می‌كند و موفق شده زمان صرف شده برای عیب‌یابی را تا بالای 85% کاهش دهد.

HPE InfoSight هر ثانیه، میلیون‌ها سنسور نصب شده در سراسر جهان را تجزيه و تحليل می‌کند و از این داده‌ها برای پيش‌بينی و جلوگیری از مشکلات از ذخیره‌سازی تا اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کند. HPE InfoSight  عملکرد قابل اعتماد و زمان كاركرد اپلیکیشن را با كمك به ارائه‌ی بیش از 99.9999% از قابليت در دسترس بودن گارانتی شده، تضمین می‌کند.

Bill Philbin، معاون ارشد HPE می‌گوید: HPE InfoSight به عنوان اولین سازنده‌ی ذخیره‌سازهايی که توانایی پيش‌بينی مشکلات و حل آن‌ها، پیش از آن که مشتری حتی از وجود آن‌ها اطلاعی داشته باشد، مطرح شده است. همچنان که اپلیکیشن‌ها به طور فزاینده‌ای کسب و کارهای امروزی را به سمت جلو پیش می‌برند، ما نیاز داريم به مشتریان کمک كنيم تا به سمت یک مدل IT خود مدیریتی حرکت کنند. HPE InfoSight دنيای IT را قادر كرده تا زمان بیشتری برای پروژه‌هایی صرف کنند که به جای عیب‌یابی به ارزش کسب و کار می‌افزایند.

 گام بعدی، حرکت به سوی یک مرکز داده‌ی خودکار

HPE InfoSight زمینه را برای یک مرکز داده‌ی خودکار با موتور پيشنهادی جدید هوش مصنوعی آماده می‌سازد.HPE InfoSight با تکیه بر قابلیت‌های پيش‌بينی خود، در مورد چگونگی جلوگیری از مشکلات، بهبود عملکرد و بهینه‌سازی منابع موجود، به دنيای IT توصیه‌هایی می‌کند. این پیشنهادها بر اساس یادگیری ماشینی پیشرفته‌ است که تقریباً از یک دهه مهارت دانش داده‌ها و تله‌متری که از بیش از 10،000 مشتری در HPE Nimble Storage جمع‌آوری شده، دلالت دارد. HPE InfoSight به طور مداوم با هوشمندتر و قابل اعتمادتر كردن سیستم‌های مشتریان، یاد می‌گيرد. تحقیقات اخير ساير شركت‌ها نشان می‌دهد که HPE InfoSight ذخیره‌سازی IT OpEx را 79٪ کاهش می‌دهد.

Justin Giardina، مدیر ارشد فن‌آوری در شرکت iland Secure Cloud می‌گوید: تحلیل‌های پيش‌بينی اینفوسایت، ما را از مسائل بالقوه‌ی تأثیرگذار، نجات داده است. موتور پيشنهادی جدید، با تصمیم‌گیری‌های پيش‌گويانه‌ی خود، بسیار فوق‌العاده است و به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم محیط پیرامون خود را اصلاح کنیم.

آوردن قدرت پيش‌بینی به 3PAR

HPE قابلیت‌های منحصر به فرد HPE InfoSight را در محیط ذخیره‌سازی HPE Nimble  پياده‌سازی كرده است. امروزه 86% مشکلات قبل از این که مشتریان بدانند مشکلی وجود دارد، به طور خودکار، حل می‌شود. با گسترش HPE InfoSight به 3PAR، اکنون مشتریان ذخیره‌سازی HPE Nimble و 3PAR می‌توانند مزایای چشمگیر و قابل توجه HPE InfoSight را درک کنند.

اولین نسخه‌ی HPE InfoSight برای 3PAR قابلیت‌های زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • تجزيه و تحلیل Cross-stack: برای مشتریان 3PAR که آخرین نسخه‌ی سیستم عامل 3PAR را اجرا می‌كنند، HPE InfoSight توانایی حل مشکلات عملکرد را فراهم کرده و مشکلات موجود بین ذخیره‌سازی و ماشین‌های مجازی میزبان (VM) را برطرف می‌كند. همچنین این قابلیت را دارد تا محل ماشین‌های مجازی "noisy neighbor" را مشخص کند.
  • قابلیت دید جهانی. به واسطه‌ی پورتال ابر جدید که HPE Infosight و  HPE StoreFront Remote را با یکدیگر ترکیب می‌کند، تمام مشتریان فعلی 3PAR، با سیستم‌هایی که اتصال آن‌ها از راه دور میسر است، می‌توانند عملکرد دقیق، پیش‌بینی‌های ظرفیت، کنترل‌های سالم بودن و بهترین اطلاعات را در تمام آرایه‌های 3PAR خود مشاهده کنند.
  • پی‌ریزی برای فعال کردن پشتیبانی از پيش‌بينی. زیرساخت آناليز و اتوماسيون، هم‌اکنون در جايگاهی هستند كه در آینده برای تشخیص ناهنجاری‌ها، پیش‌بینی مشکلات پیچیده و موارد مسیريابی که مستقیماً به پشتیبانی لايه 3 مرتبطند مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

(Noisy Neighbor: يا "همسایه‌ی پر سر و صدا"، یک عبارت است که برای توصیف یک زیرساخت محاسبات ابری که پهنای باند انحصاری، ورودی / خروجی دیسک، پردازنده (CPU) و سایر منابع را اجاره می‌كند، به كار می‌رود و می‌تواند تأثير منفی بر عملکرد ابر سایر کاربران داشته باشد. همسایه‌ی پر سر و صدا باعث می‌شود سایر ماشین‌های مجازی و برنامه‌های کاربردی که زیرساخت‌ها را به اشتراک می‌گذارند از عملکرد بد شبکه‌ی ابری آسيب ببينند. از ديدگاه ديگر، اصطلاح "همسایه‌ی پر سر و صدا" در زمینه‌ی ذخیره‌سازی، به یک ماشین مجازی (VM) سرکش اشاره می‌كند که به طور مداوم، منابع I / O ذخیره‌ساز را به انحصار خود در می‌آورد و اين موجب صدمه رساندن به عملکرد دیگر "مستأجران" VM می‌شود. این پدیده می‌تواند منجر به نارضایتی کاربر نهایی و از دست دادن اطمینان در توانایی برای ارائه‌ی سرویس قابل اعتماد شود.)