» مقالات » 8 ویژگی که راهكار ارتباطات شما باید داشته باشد

8 ویژگی که راهكار ارتباطات شما باید داشته باشد

8 ویژگی که راهكار ارتباطات شما باید داشته باشد

رقابت کردن با سازمان‌های بزرگتر برای یک شرکت در حال رشد، کار دشواری است. با وجود همکاران، تأمین کنندگان و شرکا که در سرتاسر جهان پراکنده هستند، راهكارهای ارتباطات، به یک تاکتیک حياتی، تبدیل می‌شود. مخصوصاً اگر شما سعی کنید نسل جدید متخصصان فوق‌العاده را به سوی استخر استعدادتان جذب کنید. راهكار ارتباطات مناسب، نقش کلیدی در توسعه‌ی رشد تجاری و بهینه‌سازی بهره‌وری تیم‌های پراکنده که در سراسر جهان همکاری می‌کنند، دارد (همه با دستگاه‌های محاسباتی و نوع ارتباطات مختلف). علاوه بر این، شما باید مراقب مشتریانتان با سرعت و کارآیی مشابه، سرویس شخصی‌سازی شده و انعطاف‌پذیری که از سوی رقبای بزرگتر ارائه می‌شود، باشید. اما راه‌حل؟ یک محیط ارتباطات end-to-end که الزامات پیچیده‌ی تجاری را برطرف می‌کند،پیچیدگی زیر ساختها را رفع می‌کند و به کسب و کارها، مزیت رقابتی با فن‌آوری اطلاعاتی که برابر یا پایین تر از اهداف بودجه است ارائه می‌دهد.    

       

  • 60 درصد از کسب و کارهای در حال رشد بیان کردند آنها به راهكار ارتباطات کامل علاقمند هستند.
  • 29 درصد قصد دارند راهكاری را در 12 ماه آینده اجرا کنند.
  • 34 درصد اظهار کردند آنها می‌خواهند ظرفیتهای مرکز تماس چند کاناله را در همان چارچوب زمانی اضافه کنند.[1]

 در اینجا 8 مورد کلیدی وجود دارد که شما باید هنگامی که گزینه‌های راهكار ارتباطاتتان را ارزیابی می‌کنید در نظر بگیرید:

1.مقیاس‌پذیری 

شرکت‌های در حال رشد به راهكاري نیاز دارند که بتواند با آنها رشد کند (راه‌حلی که بتواند به راحتی به راهكارهای پیچیده‌تر مخصوص سازمان‌های بزرگتر در زمان مناسب ارتقا یابد). این راهكار باید ارتباطات کامل و بسته‌ی همکاری (صدا، پیام، تعامل مشتری، ویدئو، شبکه سازی باسیم/ بی‌سیم، و امنیت تماس) را استاندارد کند. این راهكار باید نیازهای آموزشی کارکنان فن‌آوری اطلاعات را به حداقل برساند و مجوزدهی و پیچیدگی قیمت‌گذاری را محدود كند. همچنين، اين راهكار باید اکوسیستم همکاری قوی‌تری را ارائه دهد بنابراین شما به راحتی می‌توانید نرم‌افزارهای اختصاصی را در بالای محیط هسته‌ی خودتان گسترش دهید در حالی که پیچیدگی را در مرکز داده‌ها (data center) کاهش می‌دهید.


2. تحرک‌پذيری

بدون توجه به دستگاهی که شما استفاده می‌کنید، يا اين كه در VPN هستید یا نه، تعامل تیم شما با یکدیگر و مشتریانتان یکپارچه خواهد بود. کاربران باید بتوانند متصل باقی بمانند در حالی که در حركت هستند و تماس‌گیرندگان نياز دارند كه فقط یک شماره تلفن تجاری که دسترسی به تماس‌های صوتی و تصویری، کنفرانس صوتی چند طرفه، ایمیل صوتی، پیام‌رسانی فوری و هر ابزار همکاری دیگری را ممکن می‌سازد، را به خاطرداشته باشند. 

 3. راهكارهای خدمات مشتری

در حالی که تماس‌های صوتی و فکس‌ها همچنان فراگیر است، ایمیل، وب چت، سلف‌سرویس اینترنتی و متن‌های SMS، چشم‌انداز تعاملات مشتری را با تأمین‌کنندگان، سازندگان و خرده‌فروشان تغییر داده است. مشتریان، نه تنها انتظار دارند با شما از طریق حالت انتخاب خودشان تعامل برقرار کنند، بلکه هنگامی که اطلاعاتشان را با شما به اشتراک گذاشتند، انتظار دارند شما آن را به خاطر بسپارید، حتی اگر از یک کانال ارتباطی به کانال دیگر بروند.

78 درصد مشتریان بیان کردند آنها می‌خواهند با شرکت‌هایی که از کانال‌های چند گانه استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کنند.[2]

4. حمایت از سرمایه‌گذاری

رها کردن زیرساخت‌های قدیمی، نه تنها صرف هزینه‌ی هنگفت برای تجارت در حال رشد شماست، بلکه غیر ضروری نیز است. راهكار مناسب ارتباطات، باید با IP، فن‌آوری‌های دیجیتال، آنالوگ یا SIP با هر ترکیبی یک‍پارچه شود و از سرمایه گذاری‌های زیر ساخت سیم‌کشی قدیمی و تلفنی حمایت کند.

 5. امنیت انعطاف‌پذیر و بیشتر

 برای یک کسب و کار در حال رشد، خرابی و از کار افتادگی برابر با خسارت و از دست دادن بازار است و گاهی اوقات، فقط چند دقیقه وقفه می‌تواند با هزاران دلار برابری کند. راهكار ارتباطات شما باید برای اطمینان دادن به تداوم صدا و نرم‌افزارهای کنفرانس انعطاف‌پذیر در وضعیت بحرانی، کمک کند و وقفه‌های موجود در خاموشی سرور را حذف کند. بخش‌های فن‌آوری اطلاعات باید تأیید کنند که زیر ساخت جدید همگرا، باعث می‌شود منابع شرکت‌های بزرگ، نسبت به حملات خارجی، آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند. نه تنها ضروری است شبکه را از آسیب احتمالی به عملیات تجاری و حریم خصوصی حفظ کنیم، بلکه مجازات‌های مالی و قانونی مهمی را برای سرپیچی داشته باشیم. راهكار ارتباطات شما باید مهمان BYOD و دسترسی شبکه را در موقع نیاز فراهم کند. مدیران فن‌آوری اطلاعات باید دید کاملی نسبت به این موضوع که چه کسانی دسترسی دارند و چه کسانی در شبکه هستند، داشته باشند و باید قادر باشند به سرعت و به راحتی، سطح دسترسی شبکه را برای هر کاربر و دستگاه مورد نیاز، اضافه، حذف و کنترل کنند.

6.مدیریت وب مرکزی

اگر شما مجبورید وظایف مدیریت منابع مانند پشتیبان‌گیری یا ارتقا را انجام دهید، باید دسترسی به مدیریت ساده و مبتنی بر وب در هر جایی که هستید را داشته باشید. راهكار ارتباطات شما باید با دایرکتوری‌های استاندارد LDAP از جمله Active Directory مایکروسافت یکپارچه و ترکیب شود تا به ساده کردن سیستم مدیریت کمک کند.


7. مجازی‌سازی

راهكار ارتباطات شما باید مانند یک دستگاه مجازی در محیطتان عمل کند تا انتقال نرم‌افزارهای ارتباطات و  همکاری به سرورهای استاندارد صنعتی برای مدیران IT در مراکز داده‌ی مجازی را آسان کند. 

8. شبکه‌سازی

اجرای ظرفیتهای ویدئو، صدا، تحرک‌پذیری و کنفرانسینگ بلادرنگ جدید، فرصتی را برای شرکای تجاری ایجاد می‌کند تا توانایی‌های شبکه‌‌ی مشتریانشان را بازبینی کنند و این برای تأیید مناسب بودن زیرساخت آنان است. توانایی‌های شبکه‌سازی شما باید به کسب و کار در حال رشد شما این امکان را بدهد تا تمام انواع ارتباطات شما (صدا، ویدئو با کیفیت بالا و داده‌ها) را از طریق یک زیرساخت قدرتمند باسیم یا بی‌سیم همگرا که نصب و پشتیبانی آن راحت است فراهم کند.

نتیجه‌گیری

راهكار ارتباطات مناسب، به کسب و کارهای در حال رشد یک مزیت رقابتی ویژه می‌دهد تا در فرصتهای جهانی سرمایه‌گذاری کنند. راه‌حل آوایا یک انتخاب هوشمند برای بخش‌های IT است که بر روی ارائه‌ی ارزش تجاری بالا در سازمانهایشان، که نیاز به رشد شدید، دسترسی به منابع شبکه از تمام محدوده‌ی جغرافیایی، توسعه‌ی تجربه‌های مشتری و توانمندی بهره‌وری تیم دارند، متمرکز شده‌اند. راهكارهای آوایا محیطی قدرتمند، کامل، و مقرون به صرفه فراهم می‌کنند که شامل موارد زیر است:

  • تلفن IP
  • کنفرانسینگ
  • تلفن همراه دائمی
  • تماس ویدئویی چند طرفه
  • همکاری وب
  • ظرفیتهای مرکز تماس چند کاناله
  • راهكارهای تماس‌های ورودی و خروجی
  • شبکه‌سازی همگرا
  • محیط SIP امن

هم اکنون زمان آن فرا رسیده تا راهكار ارتباطات شما، کسب و کارتان را بهتر کند.



[1]: Forrester Research, “Forrsights Telecom And Mobility Workforce Survey, Q2 2013,” Commissioned by Avaya, April 2013

[2]: Avaya, “Survey of Consumers in the U.S. and the U.K.” 2013