» برندها » آوایا » مرکز تلفن آوایا

مرکز تلفن آوایا Avaya IP Office

 با توجه به گسترش سازمان ها، ادارات و مجتمع های تجاری نیاز به راهکار های پیشرفته مراکز تلفن احساس می گردد. افزایش تعداد خطوط شهری ، افزایش تعداد کاربران ، افزایش تعداد تماس های هم زمان و نیازمندی های نوین همچون ارتباط ویدئویی ، چت و... در کنار ارتباط صوتی باعث گردیده راهکارهای نوین جاگزین راهکار های سنتی گردند.

آوایا به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده مراکز تلفن از تغییرات و نیازمندی های نوین غافل نبوده و با ارائه راهکارهای جدید و بهبود راهکارهای قدیمی اقدام به برطرف کردن نیازهای کاربران کرده است.

این راهکار برای مراکز تماس کوچک و متوسط پیشنهاد می گردد. ابعاد یک مرکز تماس با توجه به تعداد خطوط ورودی و تعداد کاربران داخلی می باشد. در این راهکار امکان تعریف سه هزار کاربر وجود دارد.

IP Office به عنوان یک راهکار کامل وتمام شناخته می شود. در این راهکارامکاناتی همچون ارتباط صوتی ، تصویری ، چت و ... وجود دارد که کاربر با توجه به نیاز خود می تواند از ان بهره گیرد.

از مزایای این راهکار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1)مدیریت آسان: به کمک یک نرم افزار مدیریتی می توان به سادگی و از طریق محیط گرافیکی اقدام به انجام تغییرات یا نصب و پیاده سازی نمود.

علاوه بر نرم افزار فوق ، امکان اعمال تغییرات از طریق وب هم امکان پذیر می باشد. ارتباط از طریق وب برای زمان هایی که نرم افزار مدیریتی در دسترس نیست ، می تواند بسیار پر کاربرد باشد.

2) مقیاس پذیری: این سیستم امکان نصب در یک تا صد و پنجاه نقطه را دارد. به کمک این قابلیت می توان مدیریت متمرکز تمامی دفاتر و امکان استفاده از منابع اشتراکی را فراهم نمود.

دیگر نگران هزینه های بالا بین دفاتر نخواهید بود، همچنین در صورتیکه منابع یک دفتر همچون خطوط شهری به هر دلیلی خارج از سرویس گردد می توان از خطوط دفاتر دیگر بهره مند شد.

3)مجازی سازی: به همراه رشد و تکامل تکنولوژی مجازی سازی ، آوایا هم از این پیشرفت غافل نبوده و اقدام به ارائه پلت فرم مجازی IPO کرده است. پیاده سازی مجازی امکان افزایش ظرفیت افزایش اطمینان و افزونگی می گردد.

4)تنوع نقاط پایانی: به هر کاربر یا هر گوشی تلفن تحت شبکه نقاط پایانی اطلاق می گردد، در این سیستم امکان استفاده از گوشی های آنالوگ، گوشی های دیجیتال، گوشی های تحت شبکه، گوشی های بیسیم و گوشی های نرم افزاری وجود دارد.

در هر محیط کاری با توجه به نوع کاربران و نیازهای کاری می توان از هر کدام از گوشی ها بهره مند شد.

5)ارتباط ویدئویی: به کمک Avaya Scopia Desktop می توان امکان مکالمه ویدئویی را فراهم کرد. ارتباط ویدئویی نقطه به نقطه در IPO وجود دارد، اما به کمک Avaya Scopia می توان از کنفرانس ویدئویی نیز بهره مند گردید.

6)مرکز تماس(Contact Center): یکی از امکانات قوی و مفید این سیستم، امکان ارتقا از مرکز تلفن به مرکز تماس می باشد، بدون نیاز به خرید تجهیزات جدید می توان این مرکز تلفن را به مرکز تماس ارتقا داد و از امکاناتی همچون مدیر و اپراتور، مانیتورینگ، اولویت بندی تماس ها و ... بهره مند گردید.

7)امنیت: با استفاده از پروتکل های امنیتی می توان از بروز هرگونه رخنه و سواستفاده از مرکز تلفن جلوگیری کرد. این امر توسط پیاده سازی پروتکل های امنیتی ارتباط بین نقاط پایانی و IPO صورت می پذیرد.

8)یکپارچه سازی با کامپیوتر: می توان یک کامپیوتر رومیزی یا لپتاپ را به این سیستم متصل نمود و بدون نیاز به هزینه خرید تجهیزات از کامپیوتر یا لپ تاپ به عنوان یک گوشی تلفن استفاده نمود و از تمام امکانات مرکز تلفن بهره مند شد.

انواع کاربران

به منظور پوشش تمامی نیازهای کاربران و با توجه به نیازهای هر سازمان تنوعی از نوع کاربران در این سیستم وجود دارد.

این کاربران عبارتند از:

1)Office Worker: این کاربر، کاربران مقیم سازمان می باشند که امکان برقراری ارتباط با سایر کاربران مقیم و غیر مقیم را دارند.

2)Remote Worker: این کاربر، کاربران مقیم در منزل یا هتل می باشند. این کاربران فارغ از هر نقطه ای که در ان هستند همچون زمانی که در شرکت هستند می توانند اقدام به برقراری تماس نمایند و گویا در شرکت حاضر هستند.

3)Mobile Worker: این کاربر، کاربران متحرک می باشند. امکان برقراری ارتباط با این کاربران فارغ از نقطه فیزیکی انها میسر می باشد.

4)Power User: این کاربر، شامل همه موارد بالا و علاوه بر آن one-x mobile وone-x portal را نیز دارا می باشد.

5)Receptionist: این کاربر امکان کنترل تماس،انتقال تماس به کاربران سازمان و مشاهده وضعیت مکالمه کاربران را دارا می باشد.

6) Agent Worker: این کاربر، همان اپراتور مراکز تماس می باشند که به کمک انها می توان بهترین اطلاعات را به کمک بهترین اپراتوربه مشتری ارائه نمود.

7)Supervisor: این کاربر، سرپرست Agent ها بوده و قابلیت پیگیری تماس،گزارش گیری از تماس و مشاهده وضعیت Agent ها را دارد.

 

IPO دارای نسخه های مختلفی می باشد که با توجه به نیاز ما و ابعاد سازمان، می توان یکی از آن ها را انتخاب نمود:

1)نسخه Basic: ساده ترین و ابتدایی ترین نسخه IPO می باشد که امکانات اولیه مرکز تلفن را به همراه می اورد.

این نسخه برای تعداد کاربران کمتر از یک صد پیشنهاد می گردد.

2)نسخه Essential: در این نسخه علاوه بر امکانات نسخه Basic امکان ارتباط با گوشی های تحت شبکه و استفاده از IVR وجود دارد. این نسخه برای تعداد کاربران کمتر از سه هزار که نیاز به امکاناتی همچون ضبط مکالمات و کاربران راه دور را ندارند پیشنهاد می گردد.

3)نسخه Prefered: این نسخه کامل ترین نسخه IP Office 500 v2 می باشد که تمامی امکانات را شامل می گردد. تنها محدودیت ان تعداد کاربران می باشد که به تعداد سیصد کاربر می توان در سیستم تعریف نمود.

4)نسخه Server: این نسخه دیگر فیزیکی نبوده و به صورت نرم افزاری نصب می گردد. این نسخه امکان نصب بر روی راهکار ESXI را نیز داراست.

در این نسخه از دو هزار کاربر پشتیبانی می گردد. همچنین این نسخه قابلیت افزونگی را داراست و امکان نصب در سی و دو نقطه را دارد.

5)نسخه Select: این نسخه تمامی امکانات نسخه Server را دارد علاوه بر آن از سه هزار کاربر پشتیبانی می گردد و امکان نصب در یکصد و پنجاه نقطه وجود دارد.

نحوه پیاده سازی

با توجه به وجود نسخه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری، پیاده سازی این راهکار برای مدیران شبکه و سازمانها بسیار ساده می باشد. در زیر به چند روش اشاره می گردد.

1)     سازمان های کوچک

در شکل زیر مشاهده می گردد تمامی نیازهای سازمان همچون IVR، داخلی آنالوگ، دیجیتال، تحت شبکه، گوشی بیسیم، ارسال و دریافت پیغام، کنفرانس صوتی و تصویری، ارسال و دریافت فکس و ضبط مکالمات وجود دارد.

 

 

2)     سازمان های بزرگ در یک نقطه

همانطور که در شکل مشاهده می گردد تمامی امکانات روش پیاده سازی قبلی وجود دارد، علاوه بر آن امکان مرکز تماس فراهم گردیده است که به کمک آن امکان فراهم آوردن خدمات مطلوب برای مشتریان فراهم می گردد. همچنین به دلیل استفاده از نسخه Server از افزونگی هم بهره مند شده ایم.

3)سازمان های بزرگ در بیش از یک نقطه

این نحوه پیاده سازی مخصوص سازمان هایی است که دارای بیش از یک محل جغرافیایی هستند. IPO با استفاده از ارتباط شبکه بین دو دفتر تمامی امکانات مرکز تماس را به صورت یکپارچه فراهم می اورد

همانطور که ملاحظه می گردد دفاتر شعب به دفتر مرکزی از طریق ایترنت یا MPLS متصل گردیده اند، همچنین کاربران Remote از طریق ایترنت نیز امکان اتصال به مرکز تماس را دارند.

 

جهت مشاهده محصولات آی پی آفیس روی این لینک کلیک فرمایید.