با توجه به گسترش سازمانها، ادارات و مجتمعهای تجاری، نیاز به راهکارهای پیشرفتهی مراکز تلفن احساس میشود. افزایش تعداد خطوط شهری، افزایش تعداد کاربران، افزایش تعداد تماسهای همزمان و نیازمندیهای نوین مانند ارتباط ویدئویی، چت و غیره، در کنار ارتباط صوتی باعث شده است تا راهکارهای نوین جایگزین راهکارهای سنتی شوند.
آوایا به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکنندهی مراکز تلفن، از تغییرات و نیازمندیهای نوین غافل نبوده و با ارائهی راهکارهای جدید و بهبود راهکارهای قدیمی، نیازهای کاربران را برطرف کرده است.
راهکار استفاده از IP Office، برای مراکز تماس کوچک و متوسط پیشنهاد میشود. ابعاد یک مرکز تماس، با توجه به تعداد خطوط ورودی و تعداد کاربران داخلی تعیین میشود. در این راهکار، امکان تعریف حداکثر سه هزار کاربر وجود دارد. آیپی آفیس آوایا به عنوان یک راهکار کامل وتمام عیار شناخته میشود. در این راهکار، امکاناتی همچون ارتباط صوتی، تصویری، چت و غیره وجود دارد که کاربر با توجه به نیاز خود میتواند از ان بهره گیرد.
از مزایای راهکار آوایا آیپی آفیس، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
به منظور پوشش تمامی نیازهای کاربران و با توجه به نیازهای هر سازمان، کاربران متنوعی در IP Office آوایا وجود دارد.
انواع کاربران در آیپی آفیس آوایا عبارتند از:
آیپی آفیس آوایا نسخههای مختلفی دارد که میتوان با توجه به نیاز و ابعاد سازمان، یکی از آنها را انتخاب کرد:
با توجه به وجود نسخههای مختلف سختافزاری و نرمافزاری آوایا IP Office، پیادهسازی این راهکار برای مدیران شبکه و سازمانها بسیار ساده است. در زیر به چند روش پیادهسازی بر مبنای اندازهی سازمان، اشاره میشود:
سازمانهای کوچک
همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید تمامی نیازهای سازمان همچون IVR، داخلی آنالوگ، دیجیتال، تحت شبکه، گوشی بیسیم، ارسال و دریافت پیغام، کنفرانس صوتی و تصویری، ارسال و دریافت فکس و ضبط مکالمات پوشش داده شده است.
سازمانهای بزرگ در یک نقطه
همانطور که در شکل مشاهده میکنید تمامی امکانات روش پیادهسازی قبلی وجود دارد و علاوه بر آن، قابلیت مرکز تماس نیز فراهم شده است که به کمک آن، امکان فراهمآوردن خدمات مطلوب برای مشتریان مهیا میشود. همچنین به دلیل استفاده از نسخهی Server، افزونگی نیز وجود دارد.
سازمانهای بزرگ در بیش از یک نقطه
این نحوهی پیادهسازی مختص سازمانهایی است که دارای بیش از یک محل جغرافیایی هستند. IPO با استفاده از ارتباط شبکه بین دو دفتر، تمامی امکانات مرکز تماس را به صورت یکپارچه فراهم میکند.
همانطور که مشاهده میکنید، دفاتر شعب از طریق اینترنت یا MPLS به دفتر مرکزی، متصل شدهاند. همچنین کاربران راه دور، از طریق اینترنت، امکان اتصال به مرکز تماس را دارند.