• تهران، خیابان شریعتی، خیابان شهید بهشتی، پلاک 13، طبقه دوم
  • تماس 02126424272
آوایا

مرکز تلفن IP Office

با توجه به گسترش سازمان‌ها، ادارات و مجتمع‌های تجاری، نیاز به راهکارهای پیشرفته‌ی مراکز تلفن احساس می‌شود. افزایش تعداد خطوط شهری، افزایش تعداد کاربران، افزایش تعداد تماس‌های هم‌زمان و نیازمندی‌های نوین مانند ارتباط ویدئویی، چت  و غیره، در کنار ارتباط صوتی باعث شده است تا راهکارهای نوین جایگزین راهکارهای سنتی شوند.

آوایا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی مراکز تلفن، از تغییرات و نیازمندی‌های نوین غافل نبوده و با ارائه‌ی راهکارهای جدید و بهبود راهکارهای قدیمی، نیازهای کاربران را برطرف کرده است.

راهکار استفاده از IP Office، برای مراکز تماس کوچک و متوسط پیشنهاد می‌شود. ابعاد یک مرکز تماس، با توجه به تعداد خطوط ورودی و تعداد کاربران داخلی تعیین می‌شود. در این راهکار، امکان تعریف حداکثر سه هزار کاربر وجود دارد. آی‌پی آفیس آوایا به عنوان یک راهکار کامل وتمام عیار شناخته می‌شود. در این راهکار، امکاناتی همچون ارتباط صوتی، تصویری، چت و غیره وجود دارد که کاربر با توجه به نیاز خود می‌تواند از ان بهره گیرد.

پلت‌ فرم یا چارچوب Avaya IP Office
  • مزایا
  • انواع کاربران
  • نسخه‌ها
  • نحوه‌ی پیاده‌سازی
  • مشاهده و خرید محصولات

از مزایای راهکار آوایا آی‌پی آفیس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت آسان: به کمک یک نرم‌افزار مدیریتی می‌توان به سادگی و از طریق محیط گرافیکی، اقدام به انجام تغییرات یا نصب و پیاده‌سازی Avaya IP Office نمود. علاوه بر نرم‌افزار، امکان اعمال تغییرات از طریق وب نیز امکان‌پذیر است. ارتباط از طریق وب برای زمان‌هایی که نرم‌افزار مدیریتی در دسترس نیست، می‌تواند بسیار پرکاربرد باشد.
  • مقیاس‌پذیری: امکان نصب آوایا آی‌پی آفیس، در یک تا صد و پنجاه نقطه وجود دارد. به کمک این قابلیت، می‌توان مدیریت متمرکز تمامی دفاتر و امکان استفاده از منابع اشتراکی را فراهم کرد. با استفاده از قابلیت، دیگر نگران هزینه‌های بالا بین دفاتر نخواهید بود، همچنین در صورتی که منابع یک دفتر مانند خطوط شهری، به هر دلیلی خارج از سرویس باشد، می‌توان از خطوط دفاتر دیگر بهره گرفت.
  • مجازی‌سازی: به همراه رشد و تکامل تکنولوژی مجازی‌سازی ، آوایا هم از این پیشرفت غافل نبوده و اقدام به ارائه‌ی پلت‌فرم مجازی IPO کرده است. پیاده‌سازی مجازی، باعث افزایش ظرفیت و افزایش اطمینان و افزونگی می‌شود.
  • تنوع نقاط پایانی: به هر کاربر یا هر گوشی تلفن تحت شبکه، نقاط پایانی گفته می‌شود. در Avaya IP Office، امکان استفاده از گوشی‌های آنالوگ، دیجیتال، تحت شبکه، بی‌سیم و گوشی‌های نرم‌افزاری وجود دارد. در هر محیط کاری با توجه به نوع کاربران و نیازهای کاری می‌توان از هر کدام از این گوشی‌ها بهره‌مند شد.
  • ارتباط ویدئویی: به کمک Avaya Scopia Desktop می‌توان امکان مکالمه‌ی ویدئویی را فراهم کرد. ارتباط ویدئویی نقطه به نقطه در IPO وجود دارد، اما به کمک Avaya Scopia می‌توان از کنفرانس ویدئویی نیز بهره گرفت.
  • مرکز تماس (Contact Center): یکی از امکانات قوی و مفید آوایا آی‌پی آفیس، امکان ارتقاء از مرکز تلفن به مرکز تماس بدون نیاز به خرید تجهیزات جدید است تا از امکاناتی همچون مدیر و اپراتور، مانیتورینگ، اولویت‌بندی تماس‌ها و غیره بهره‌مند شد.
  • امنیت: با استفاده از پروتکلهای امنیتی، می‌توان از بروز هرگونه رخنه و سوء استفاده از مرکز تلفن جلوگیری کرد. این امر، با پیاده‌سازی پروتکل‌های امنیتی ارتباط بین نقاط پایانی و IPO صورت می‌گیرد.
  • یکپارچه‌سازی با کامپیوتر: می‌توان یک کامپیوتر رومیزی یا لپتاپ را به IP Office متصل کرد و بدون نیاز به هزینه‌ی خرید تجهیزات، از کامپیوتر یا لپ تاپ به عنوان یک گوشی تلفن استفاده و از تمام امکانات مرکز تلفن بهره‌مند شد.
ویژگی های آوایا IP Office

به منظور پوشش تمامی نیازهای کاربران و با توجه به نیازهای هر سازمان، کاربران متنوعی در IP Office آوایا وجود دارد.

انواع کاربران در آی‌پی آفیس آوایا عبارتند از:

  • Office Worker: کاربران مقیم سازمان از این نوع هستند و امکان برقراری ارتباط با سایر کاربران مقیم و غیر مقیم را دارند.
  • Remote Worker: کاربران مقیم در منزل یا هتل از این نوع هستند. کاربران از راه دور، فارغ از هر نقطه‌ای که در آن هستند همچون زمان حضور در شرکت، می‌توانند اقدام به برقراری تماس کنند؛ گویا در شرکت حاضر هستند.
  • Mobile Worker: کاربران متحرک از این نوع هستند و امکان برقراری ارتباط با این کاربران فارغ از نقطه‌ی فیزیکی آنها میسر است.
  • Power User: این نوع کاربر، شامل همه‌ی موارد بالا می‌شود و علاوه بر آن one-x mobile وone-x portal را نیز دارد.
  • Receptionist: این نوع کاربر، امکان کنترل تماس، انتقال تماس به کاربران سازمان و مشاهده‌ی وضعیت مکالمه‌ی کاربران را دارد.
  • Agent Worker: این نوع کاربر، همان اپراتور مرکز تماس است و به کمک آنها می‌توان بهترین اطلاعات را به کمک بهترین اپراتور به مشتری ارائه کرد.
  • Supervisor: این نوع کاربر، سرپرست Agentها بوده و قابلیت پیگیری تماس، گزارش‌گیری از تماس‌ها و مشاهده‌ی وضعیت Agentها را دارد.
نیازمندی های آی پی آفیس

آی‌پی آفیس آوایا نسخه‌های مختلفی دارد که می‌توان با توجه به نیاز و ابعاد سازمان، یکی از آن‌ها را انتخاب کرد:

  • نسخه‌ی Basic: ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نسخه‌ی IPO که امکانات اولیه مرکز تلفن را فرام می‌کند. این نسخه، برای تعداد کاربران کمتر از صد کاربر پیشنهاد می‌شود.
  • نسخه‌ی Essential: در این نسخه، علاوه بر امکانات نسخه‌ی Basic، امکان ارتباط با گوشی‌های تحت شبکه و استفاده از IVR نیز وجود دارد. این نسخه برای تعداد کاربران کمتر از سه هزار کاربر که نیاز به امکاناتی همچون ضبط مکالمات و کاربران راه دور ندارند، پیشنهاد می‌شود.
  • نسخه‌ی Preferred:نسخه‌ی Preferred: این نسخه، کامل‌ترین نسخه‌ی IP Office 500 v2 است که تمامی امکانات را دربر دارد. تنها محدودیت این نسخه، تعداد کاربران است که حداکثر می‌تواند سیصد کاربر باشد.
  • نسخه‌ی Server: این نسخه، فیزیکی نبوده و به صورت نرم‌افزاری نصب می‌شود. این نسخه، امکان نصب بر روی راهکار ESXI را نیز دارد. در این نسخه، از دو هزار کاربر پشتیبانی می‌شود و همچنین قابلیت افزونگی و امکان نصب در سی و دو نقطه را دارد.
  • نسخه‌ی Select: این نسخه، تمامی امکانات نسخه‌ی Server را دارد و علاوه بر آن، از سه هزار کاربر پشتیبانی می‌کند. ضمناً امکان نصب در یکصد و پنجاه نقطه را نیز دارد.


انعطاف‌پذیری IP Office آوایا

با توجه به وجود نسخه‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آوایا IP Office، پیاده‌سازی این راهکار برای مدیران شبکه و سازمان‌ها بسیار ساده است. در زیر به چند روش پیاده‌سازی بر مبنای اندازه‌ی سازمان، اشاره می‌شود:

سازمانهای کوچک

همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید تمامی نیازهای سازمان همچون IVR، داخلی آنالوگ، دیجیتال، تحت شبکه، گوشی بی‌سیم، ارسال و دریافت پیغام، کنفرانس صوتی و تصویری، ارسال و دریافت فکس و ضبط مکالمات پوشش داده شده است.

پیاده سازی آی پی آفیس آوایا در سازمان های کوچک

سازمان‌های بزرگ در یک نقطه

همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید تمامی امکانات روش پیاده‌سازی قبلی وجود دارد و علاوه بر آن، قابلیت مرکز تماس نیز فراهم شده است که به کمک آن، امکان فراهم‌آوردن خدمات مطلوب برای مشتریان مهیا می‌شود. همچنین به دلیل استفاده از نسخه‌ی Server، افزونگی نیز وجود دارد.

پیاده سازی IP Office آوایا در سازمان بزرگ در یک نقطه

سازمان‌های بزرگ در بیش از یک نقطه

این نحوه‌ی پیاده‌سازی مختص سازمان‌هایی است که دارای بیش از یک محل جغرافیایی هستند. IPO با استفاده از ارتباط شبکه بین دو دفتر، تمامی امکانات مرکز تماس را به صورت یکپارچه فراهم می‌کند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دفاتر شعب از طریق اینترنت یا MPLS به دفتر مرکزی، متصل شده‌اند. همچنین کاربران راه دور، از طریق اینترنت، امکان اتصال به مرکز تماس را دارند.

پیاده سازی Avaya IP Office در سازمان بزرگ در بیش از یک نقطه
واحد کنترل

واحد کنترل

مشاهده و خرید
آی‌پی‌فون

آی‌پی‌فون

مشاهده و خرید
ماژول‌های توسعه‌ی خارجی

ماژول‌های توسعه‌ی خارجی

مشاهده و خرید
کارت‌های توسعه

کارت‌های توسعه

مشاهده و خرید
بستن بارگذاری اولیه