• تهران، خیابان شریعتی، خیابان شهید بهشتی، پلاک 13، طبقه دوم
  • تماس 02126424272

ویدئو کنفرانس آوایا

آوایا

ارتباط تصویری چند نقطه ای با کیفیت HD با استفاده از آوایا اسکوپیا

آوایا اسکوپیا مجموعه‌ای از نقاط پایانی ویدئو‌کنفرانس اختصاصی است که از فناوری ویدیوئی پیشرفته برای کنفرانس‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کند. همچنین در اکثر مدل‌های آوایا اسکوپیا می‌توانید ویدئو‌کنفرانس‌های محلی را با MCU‌ی همراه دستگاه، میزبانی کنید. آوایا اسکوپیا با طیف گسترده‌ای از نقاط پایانی از جمله H.323 ،SIP، کلاینت‌های اسکوپیای رومیزی، دستگاه‌های موبایل اسکوپیا و نقاط پایانی ISDN (از طریق 100 گیت‌وی) کار می‌کند.

در ادامه با برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این سامانه‌ی قدرتمند، آشنا می‌شوید:

  • آوایا اسکوپیا
  • ارتباطات
  • امنیت
  • مشخصات نرم‌افزاری
  • مشاهده و خرید محصولات

منو و نمای کلی تنظیمات

سادگی کارکردن با منوها برای کاربران و همچنین محیط تحت وب برای مدیران شبکه، این سیستم را به سیستمی محبوب تبدیل کرده است. هر کاربر، به طور جداگانه و مستقل، امکان مدیریت جلسه خود را دارد. این کار از طریق منوی موجود در صفحه‌ی کاربر قابل انجام است. این اقدامات می‌تواند شامل Mute، کم و زیادکردن صدا، تغییر وضوح تصویر و تغییر قالب‌بندی باشد.

منوی آوایا اسکوپیا

چیدمان تصاویر

امکان شخصی‌سازی صفحه‌ی نمایش برای کاربر وجود دارد. کاربر می‌تواند یکی از 24 حالت نمایش را انتخاب کند و امکان نمایش همزمان 28 شرکت‌کننده در تصویر وجود دارد.

چیدمان در Avaya Scopia

کیفیت تصویر

آوایا اسکوپیا از نوین‌ترین و با کیفیت‌ترین کدک‌های ویدئویی بهره‌مند است و امکان ارتباط با دو تصویر به صورت Full HD با رزولوشن  1080p و تعداد 60  فریم در ثانیه را فراهم می‌آورد.

کیفیت تصویر در Avaya Scopia

اختصاص داینامیک منابع

از دیگر قابلیت‌های آوایا Scopia، می‌توان به اختصاص داینامیک منابع اشاره کرد. این امر، برای هر کدام از کاربران به صورت مجزا صورت می‌پذیرد و وابسته به هر نشست کنفرانس ویدئویی نیست. هر کاربر با توجه به قابلیت‌ها و منابع موجود، بهترین کیفیت صوت و تصویر را دریافت می‌کند و محدودیت‌های یک کاربر، روی کاربر دیگر تاثیر نمی‌گذارد.

با استفاده از  Netsense می‌توان به ارزیابی و تخمین پهنای باند پرداخت، که باعث کاهش تأثیر تصادم و ازدحام در شبکه، مخصوصاً در ارتباطات بی‌سیم  می‌شود.

ارزیابی شبکه با Netsense برای آوایا اسکوپیا

Advanced Packet Loss Handling به منظور پرکردن حفره‌ها و شکاف‌های صدا برای جلوگیری از تأخیر و وقفه در صدا و به‌دست‌آوردن تجربه‌ی صوتی عالی است.

Advanced Packet Loss Handling در آوایا اسکوپیا

H.264 High Profile  استاندارد فشرده‌سازی است که در مقایسه با دیگر تکنیک‌های فشرده‌سازی باعث کاهش 30 تا 50% پهنای باند می‌شود.

SVC در آوایا اسکوپیا

اشتراک گذاری داده

هر کاربر در یک کنفرانس می‌تواند علاوه بر کنفرانس ویدئویی، اقدام به اشتراک‌گذاری محتوا همچون فایلهای ارائه (presentation)، صفحات گسترده (spread sheet)، فایلهای متنی و فیلم کند.

اشتراک گذاری داده در اسکوپیا

تصحیح خطا

آوایا اسکوپیا با استفاده از شناسایی و تصحیح خطا در مقصد، اقدام به ارسال اطلاعات همپوشان می‌کند. این امر باعث می‌شود تا در صورت وقوع اختلال در لینک ارتباطی، بتوان مقداری از اختلال را در مقصد پوشش داد تا تصویر اصلاح شده و از کیفیت لازم برخوردار شود.

پیغامها

امکان ضبط و پخش پیغام‌های خوش‌آمدگویی برای هر جلسه وجود دارد. می‌توان برای هر جلسه پیغامی جداگانه ضبط کرد و در هنگام ورود هر کاربر برای او پخش کرد.

یکپارچگی با سایر برندها

آوایا Scopia قابلیت یکپارچه‌سازی با سیستم‌های ویدئوکنفرانس سایر برندها را دارد. این امکان هم برای سیستم‌های مشابه و هم برای سیستم‌های  Cisco، Polycom و Tandberg وجود دارد.

یکپارچه سازی اسکوپیا با سایر برندها

امکان پیاده‌سازی متمرکز و توزیع‌شده

در مواقعی که سازمان شما در بیش از یک نقطه‌ی جغرافیایی واقع شده باشد، برای مثال، دفتر مرکزی و شعب زیرمجموعه، Scopia راهکاری را برای کاهش هزینه‌ی پهنای باند ارائه می‌کند که ویدئوکنفرانس آبشاری نام دارد. این راهکار از اتصال چندین MCU به یکدیگر تشکیل شده است که ترکیب منابع MCUها باعث افزایش ظرفیت سیستم می‌شود.

پیاده سازی متمرکز و توزیع شده در آوایا اسکوپیا

نقاط پایانی

راهکار آوایا اسکوپیا، امکان اتصال همزمان چندین نقطه‌ی پایانی را در یک کنفرانس ویدئویی فراهم می‌آورد. نقاط پایانی، می‌توانند کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، سیستم‌های کنفرانس Scopia، دوربین‌های مبتنی بر SIP و گوشی‌های تلفن همراه باشند.

نقاط پایانی در آوایا اسکوپیا

استانداردها

آوایا Scopia، برای برقراری ارتباط از استانداردهای رایج SIP و H.323 استفاده می‌کند. این استانداردها، امکان اتصال انواع نقاط پایانی را فراهم میآورند.

امنیت

به منظور برخورداری از رمزنگاری اطلاعات تبادل‌شده بین سرور مرکزی و نقاط پایانی، اسکوپیا از استانداردهای TCS و SRTP استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود تا از به‌‌سرقت‌رفتن و مشاهده‌ی اطلاعات در بین راه، جلوگیری شود.

احراز هویت

در آوایا اسکوپیا، می‌توان برای ورود به هر کنفرانس، سطوح امنیتی تعریف نمود که هر کاربر برای ورود به سیستم، نیاز به واردکردن رمز داشته باشد و همچنین امور مدیریتی نیز دارای رمز متفاوت باشند.

ارسال پیغام و هشدار

در اسکوپیا علاوه بر مدیریت کنفرانس، امکان ارسال پیغام‌ها و هشدارها برای تمامی اعضای حاضر در کنفرانس وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توان ورود یا خروج شخصی را به تمام اعضاء اعلام نمود.

لاگ

به منظور برخورداری از پشتیبانی، سیستم می تواند لاگ مربوط به کلیه‌ی اتفاقات را در بازه‌ای خاص یا در حین انجام کاری خاص ایجاد کند. Logها در قالب فایل‌هایی جهت بازبینی و ارسال قابل دسترسی هستند.

ضبط کنفرانس

در آوایا اسکوپیا، امکان ضبط کنفرانس از طریق منوی مدیریت وجود دارد. مدیر می‌تواند از منوی موجود در سیستم مرکزی یا از طریق Scopia Desktop اقدام به ضبط کنفرانس کند.

ضبط کنفرانس در آوایا اسکوپیا

مشخصات فنی پروتکل‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز آوایا اسکوپیا به شرح زیر است:

پروتکل‌های سیگنالینگ

  • H.323
  • SIP
  • H.320

پروتکل‌های صوت

  • MPEG4 AAC-LC, G.711. G.722, G.722.1, G.729, Polycom® Siren14™/G.722.1
  • DTMF tone detection (in-band, H.245 tones and RFC2833) 

پروتکل‌های ویدئو

  • 1080p at up to 60fps
  • H.263, H.263+, H.264, H.264 SVC, H.264 High Profile
  • Live video resolutions: QCIF up to 1080p
  • Presentation video resolution: VGA, SVGA, SXGA, XGA, 720p, 1080p, WUXGA
  • Video bandwidth: up to 12Mbps for 1080p resolutions and up to 6Mbps for 720p or lower

مرورگرها

  • Microsoft Internet Explorer versions 6 and above
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox version 3.3 and above
  • Google Chrome
  • Apple Safari
اسکوپیا سری XT

اسکوپیا سری XT

مشاهده و خرید
MCU سری 6000

MCU سری 6000

مشاهده و خرید
بستن بارگذاری اولیه